Rare kleine diertjes in mijn aquarium


Irina.swsm

Well-known member
Lid geworden
13 december 2016
Berichten
75
Hoi,
Ik keek vandaan even naar mijn aquarium en toen zag ik een soort kleine rare visjes op het raam zitten en op de plantjes.

Ik heb er 2 gevangen want ik wil graag weten wat het is.

Ik heb 4 guppen,+ 12 baby gupjes in een kerkbankjes, 6 kardinalen, 2 luipaard danio en 2 Siamese algeneters.

De kleine diertjes zijn misschien 0.5 mm breed en 2 mm lang.

Ik zal er even een foto bij zetten. Het is wel heel lastig te fotograferen.

IMG_0825.JPG


IMG_0826.JPG
 
Ik geloof dat het babyvisjes zijn, waarschijnlijk hebben je vissen eitjes gelegd, maar op een plek waar je ze niet zag.
 
Dat er ook jongen inzitten staat al in de startpost;). Neem aan dat Irina dit niet bedoeld.
 
De baby guppen zijn veel groter dan die mini visjes.

image.jpg
 
Ik heb er nu nog 1 gevangen. :thumbs:
Maar ik dacht dus, misschien zijn het baby visjes, maar kleine gupjes zijn veel groter.
Met kardinalen is het een HELE kleine kans op baby visjes. Bij luipaard danio is het ook niet heel voorkomend. En mijn Siamese algeneters heb ik te kort om baby visjes te kunnen hebben.
 
Misschien pas een plantje of iets anders erbij gezet waar ze op meegelift kunnen zijn?

Met de identificatie kan je ik overigens niet verder helpen.
 
Misschien pas een plantje of iets anders erbij gezet waar ze op meegelift kunnen zijn?

Met de identificatie kan je ik overigens niet verder helpen.

Nou dat denk ik niet, want ik heb al mijn planten al meer dan 3 maanden ongeveer.
 
Ik snap het even niet meer.

De babyvisjes die je op de foto's ziet zijn toch gewoon van de guppie's?

Volgens mij mis ik iets :D ;)
 
Ik snap het even niet meer.

De babyvisjes die je op de foto's ziet zijn toch gewoon van de guppie's?

Volgens mij mis ik iets :D ;)

Er is 1 foto van een bakje met kleine visjes er in. Dat zijn de gupjes. Maar die andere zijn heel veel kleiner.
 
Zijn duidelijk geen jonge gupjes dus als het allemaal klopt wat je zegt kunnen het enkel jonge kardinalen of danio's zijn lijkt me.
Zit niks anders op om af te wachten tot ze groot genoeg zijn om ze te herkennen of iemand anders moet zo precies kunnen zeggen wat het zijn.
 
Zijn duidelijk geen jonge gupjes dus als het allemaal klopt wat je zegt kunnen het enkel jonge kardinalen of danio's zijn lijkt me.
Zit niks anders op om af te wachten tot ze groot genoeg zijn om ze te herkennen of iemand anders moet zo precies kunnen zeggen wat het zijn.


Oke dat doe ik dan maar. Ik heb ook niet echt een andere keuze. Maar ik zie het wel.
 
Ik kan er tot mn spijt niet zoveel van maken:sorry:


Hoi, omdat jij beheerder was en het niet echt wist wilde ik even zeggen dat ik er achter ben wat het zijn. Ik ging namelijk opzoeken hoe de baby's van zebra danio er uit zagen en die kwamen precies overeen met de kleine visjes.

Dus het zijn gewoon luipaard danio baby's.

Irina
 
Hoi, omdat jij beheerder was en het niet echt wist wilde ik even zeggen dat ik er achter ben wat het zijn. Ik ging namelijk opzoeken hoe de baby's van zebra danio er uit zagen en die kwamen precies overeen met de kleine visjes.

Dus het zijn gewoon luipaard danio baby's.

Irina

Ok, leuk om te weten en ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben:thumbs:
 
Als je kleine pootjes ziet zouden het larven van de waterjuffer kunnen zijn,die komen nogal eens uit een voeingsbodem. Maar zoals ik het plaatje zie zijn het visjes, maar dat kun jij beter zien in het echt.
 
Groeien ze al lekker??

Ja zeker! Ze zijn nu al bijna 2,5 cm. er zijn uiteindelijk 5 overlevende en die gaan naar een goede vriendin van mij. Ze zwemen al los in het aquarium en gaan naar mijn vriendin als ze 3,5 cm groot zijn.
 
Leuk zeg. Dat het bij jou gelukt is. :)

Hahaha ja! Ik had al veel gelezen dat het best moeilijk was om de luipaard danio te kweken. Omdat en hun eigen eieren opeten. Waarschijnlijk lag het aan mijn grind. Dat de eieren daar tussen zijn gevallen.
 
Als je kleine pootjes ziet zouden het larven van de waterjuffer kunnen zijn,die komen nogal eens uit een voeingsbodem. Maar zoals ik het plaatje zie zijn het visjes, maar dat kun jij beter zien in het echt.

Nee er zijn geen pootjes gegroeid. Gewoon vissen gelukkig!
 

Terug
Bovenaan