Hoi!
Ik heb een WesPro testkoffertje. Dat is volgens mij dezelfde als veel van jullie gebruiken, maar dan met het Wespro merk erop.
Op de koffer staat de datum 03 2024, dat is waarschijnlijk een soort THT datum.
Ik test niet vaak, maar in het verleden had ik altijd vrijwel dezelfde uitslagen: pH 7,5 / KH 3 / GH 6.
Vandaag getest omdat er wat veranderingen in de bak zijn: 2 cryptocorynes slijmen weg en ik zie mijn vuurgarnalen nergens meer. Amano's nog wel.
Vandaag pH 6 / KH onder de 1 / GH 9.
Vreemd en onlogisch.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- Er is iets aan de hand met mijn water.
- De testkit is onbetrouwbaar geworden.
Mijn vraag is: in jullie ervaring, worden de druppeltesten na de datum onbetrouwbaar? Of gebruiken jullie ze nog jaren later zonder problemen?
Dank!
Robert
Ik heb een WesPro testkoffertje. Dat is volgens mij dezelfde als veel van jullie gebruiken, maar dan met het Wespro merk erop.
Op de koffer staat de datum 03 2024, dat is waarschijnlijk een soort THT datum.
Ik test niet vaak, maar in het verleden had ik altijd vrijwel dezelfde uitslagen: pH 7,5 / KH 3 / GH 6.
Vandaag getest omdat er wat veranderingen in de bak zijn: 2 cryptocorynes slijmen weg en ik zie mijn vuurgarnalen nergens meer. Amano's nog wel.
Vandaag pH 6 / KH onder de 1 / GH 9.
Vreemd en onlogisch.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- Er is iets aan de hand met mijn water.
- De testkit is onbetrouwbaar geworden.
Mijn vraag is: in jullie ervaring, worden de druppeltesten na de datum onbetrouwbaar? Of gebruiken jullie ze nog jaren later zonder problemen?
Dank!
Robert