Wat is er nieuw

Rare vorm rug mannetje gup

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marleen
  • Startdatum Startdatum
M

Marleen

Guest
Vraagje,

De guppen zitten nu een weekje in mijn bak en zijn al flink gegroeid, de water waarden heb ik eindelijk volledig onder controle, ze eten goed, zwemmen lustig rond en de mannen jagen zoals het mannen betaamd achter de reeds zwangere vrouwtjes.

Nu heeft 1 van mijn mannen een rare kromming in zijn rug. Vlak voor zijn rugvin het lijkt of hij door de kromming zijn rugvin niet mooi echt op kan zetten.

Zou dit aangeboren zijn? En heeft dit gevolg voor nageslacht? Als ze pas hier waren viel het niet echt op maar nu ze wat gegroeid zijn vind ik het toch opvallen..
20191020_142012.jpg
20191020_142003.jpg

Ze kweken heel snel, en er zal wel wat inteelt op de markt zijn, dus dat kan altijd.

Het zal idd in 'm zitten en waarschijnlijk door het nodige inteelt. Het kan gewoon zo zijn dat ze er eerst goed uitzagen en bij het doorgroeien toch de vergroeiing optreedt. Of het per direct nadelig uit zal monden als je 'm voor de voortplanting gebruikt met een vrouwtje die niet uit zijn eigen bloedlijn (zus, nicht of dochter) komt, is niet zeker. Ik heb wel eens vaker kromme vrouwen (sinds de geboorte) hier bijvoorbeeld gehad die op hun beurt weer fatsoenlijk gebouwde jongen voortbrachten en die bij het verder opgroeien geen vergroeiingen lieten zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan