Wat is er nieuw

Rare vraag...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lennyviske
  • Startdatum Startdatum
L

Lennyviske

Guest
Hallo

Dit klinkt mischien raar maar ik ga het toch vragen , hoe krijg ik algen in mijn aquarium ...ik bedoel dan niet zwarte algen ofzo maar vooral de groene die op rotsen en houd groeid omdat ik dit eigenlijk wel heel mooi vind .... Hier een voorbeeldje ...
Mvg
12331392_1014214065265298_1663728228_n.jpg
 
Is niet echt een vreemde vraag. Er zijn meer mensen die dit willen weten.

Ik denk dat als je algen wilt groeien je een soort speciale lampen nodig hebt.
maar misschien moet je eerst even melden welke algen je wilt hebben in je bak
Misschien levert dit iets handigs op voor je :
http://www.kennislink.nl/publicaties/be ... t-op-algen
 
Een mooie optie is het gebruik van een mosbol (Cladophora Aegagropila), die kun je open snijden, over steen, wand, hout etc.. draperen. Dat is dus een alg, groeit traag en onder nagenoeg alle omstandigheden.
Realiseer je wel dat het dan wel weer lastig is om er vanaf te komen mocht je dat willen.
 
Nekko zei:
Ik denk dat als je algen wilt groeien je een soort speciale lampen nodig hebt.
Niet nodig.

Nekko zei:
maar misschien moet je eerst even melden welke algen je wilt hebben in je bak
Er staat een foto bij.
 
Lenny, je wilt dus groengekleurde algen. Wat dan al helpt is om niet te veel (voedingsstoffen vretende) planten te hebben.

Verder experimenteren met hoeveelheid licht (reflector wel / niet), tijdsduur van het licht en de aanwezige voeding voor algen. Voor groengekleurde algen is wat nitraat bevorderlijk, mogelijk ook sporenelementen.
 
Wel mooi van die mos/algen, geeft een beetje verwilderd maar ook stijl in je aquarium.
 
Bedankt voor alle reacties ... Dus wat ik,zou doe dan is mijn licht van 9 uur per dag naar 13 doen en extra profito toevoegen en mischien de easy carbo weghouden ... Zou dit werken ?
Mvg
 
En het mos is niet echt mijn ding , het ziet er niet zo verwildert uit als de algenmaar toch bedankt .
Mvg
 
Vaak zie je in de bakken de algen die niet groen zijn zoals de baard en penseelalg. Deze zijn in de regel grijs/zwart.
Groene algen zoals draadalg is vast niet de bedoeling. Volgens mij krijg je sneller algen als je die juist niet wilt dan wanneer je ze wel graag wilt. Lichtverhogen kan een hulpmiddel zijn want dan vergroot je de vraag naar voeding, echter zie je dan vaak juist de baard en penseealg opduiken of de draadalg.
Het werken met een mosbal zou dan handiger zijn denk ik.
 
Er zijn nog verschillende soorten mossen die zo'n effect kunnen cre�ren zoals vuurmos,..
 
Het werken met dit soort mos is ook duidelijk een optie. Het is denk ik vaak lastig om de algen te hebben en te houden dar waar jij dat wil.
 
Mensen, weten jullie ook wat voor vissen Lenny heeft?
Die op de foto's lijken zo van een afstandje toch wel erg op levendbarenden als Poecilia.
Als Lenny diezelfde vissen heeft kan jan en alleman wel mossen gaan aanraden, maar wordt vergeten waartoe de algen ook dienen 😉
 
een voorbeeldje toch?
Mascha&Ivo zei:
Mensen, weten jullie ook wat voor vissen Lenny heeft?
Die op de foto's lijken zo van een afstandje toch wel erg op levendbarenden als Poecilia.
Als Lenny diezelfde vissen heeft kan jan en alleman wel mossen gaan aanraden, maar wordt vergeten waartoe de algen ook dienen 😉
Was een voorbeeldplaatje toch?
 
Daarom dus: als Lenny diezelfde vissen heeft
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan