Rare witte bult op mijn vis


M

mees12345tt

Guest
geachte Dames en heren,

Ik heb een aquarium (70l) met vissen erin. Maar sinds kort heeft een vis een rare witte bult op zijn hoofd. Dit ziet er zo uit ( zie foto hieronder) Ik weet niet wat het is en ik maak me er zorgen over dat het besmettelijk is. kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet Mees

DF913689-DE27-4805-AD4F-C24DD6560025.JPG
 
Meer info handig.

hoelang draait aquarium. waterwaardes/verversen, medebewoners. Afgelopen tijd iets anders gedaan, nieuwe vis/planten, bodem/filterdingen.

Zie je nog iets opvallends aan andere vissen? gedrag bijv. Schuren, vinnen strak houden, lummelen in bepaald gedeelte. Uiterlijk, staarten/vinnen die rafelen/stukjes verdwijnen of witte randjes/punten krijgen, ogen die meer uit kop komen,

Foto bovenste vin van de vis, fotos mede bewoners. beetje close up. wellicht ziet iemand anders iets wat jij niet ziet/opvalt.
 
Ha Michelle,
Dankuwel voor uw snelle reactie.

Ik kan helaas nu nog niet bij alle informatie aangezien mijn vissen ergens anders staan dan waar ik op dit moment ben. Maar het aquarium draait ongeveer 1 1/2 jaar en ik verschoon altijd om ongeveer 6/8 weken. Heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Verder is dit wel een van de nieuwste vis die er in zit. Ongeveer 3/4 maanden.

Verder doe ik er alleen BactoTurbo in en een middeltje voor algen. Aangezien op mijn planten alg. Zit wat er niet af wil.

Verder is er ook een ander visje dat zich raar gedraagt

Met vriendelijke groet Mees
 
Ondanks dat de bak niet in de buurt staat kan je toch wel meer info geven lijkt me? zoals welke vissen je nog verder hebt en hoeveel van elke soort bv.
6-8 weken verversen is sowieso heel weinig en hoeft niet altijd gelijk voor problemen te zorgen maar na een tijdje kan dat wel gebeuren,zeker als je er vissen bijzet waardoor de belasting van het water groter wordt.

Middeltjes tegen algen is ook geen goede oplossing want zo blijf je bezig,beste is om de oorzaak van de algen aan te pakken.

Het kan zijn dat je visje een klein wondje heeft opgelopen dat normaal gesproken binnen een paar dagen weg is en nu door teveel (verkeerde) bacteriën en andere ziektemakers een boel ellende veroorzaakt in je bak bv.
 
Ha seabait.

Bedankt voor je reactie. Er zitten ongeveer 25 vissen in
10 tetras
2 dorias
4 stofzuigers
2 dwerg altwn eters
5 tetras met een zwarte staart
En 5 licht gekleeurde tetras

Verder zit er ook een verwarmingtje in en een 200l pomp
 
Ha seabait,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb ongeveer die pomp van die link in mijn bak maar dan met 200L

Verder heb ik een middeltje gekregen van de man bij de dierenwinkel. Hij zij dat het een mechanische wond was. En dat het weg moest gaan. Het ziet er nu ook al wat beter uit.

Dankjulliewel voor jullie advies. Het heeft mij erg geholpen.

Met vriendelijke groet
Mees
 

Terug
Bovenaan