Wat is er nieuw

rare ziekte

  • Onderwerp starter Onderwerp starter flecha
  • Startdatum Startdatum
F

flecha

Guest
Hallo,

ik weet niet of dat ik hier op de juiste plaats ben.
Het probleem dat zich hier voordoet is het volgende: ik heb eind oktober uit mijn vijver eitjes van de koi's gehaald en in een kinderplonsbad gelegd je kent dat zo een borstel die in het water hangt waar ze de eitjes in afzetten. En heb dan gewacht en gehoopt dat die uit zouden komen, en dit was ook zo na zeven dagen. Deze visjes een paar mm groot heb ik dan in een aquarium binnen gezet. Het waren er zeker honderd. Maar om kort te zijn hier het probleem, ze zien er gezond uit maar ik heb er nu al zeker 80% verloren door een rare ziekte welke ik weet het niet. Maar de ene dag zwemmen en eten ze normaal en de volgende dag zie je dan dat ze klinken en soms heel gelijk als of het uit paniek is beginnen rond te jagen door de bak. In dan draaien ze om hun as en maken van alle capriolen en tenslotte vallen ze als een steen op de bodem. Later op de dag of de dag erna zie je ze aan het water oppervlak op hun rug liggen en denk je dat ze dood zijn en dan krijgen ze weer zo een paniek aanval of iets dergelijks en twee dagen later merk je niets meer aan de vis. Tot een paar dagen later weer het zelfde begint. En dit gebeurd verschillende keren tot dat ik er vroegtijdig een einde aanmaak. Wat kan dit nu zijn? Ik denk aan het herpes virus maar weet het niet zeker. Elk raad of eventueel gelijkende ervaring mag me altijd door gegeven worden. Groetjes,
flecha
 
KHV? Of te hoog no2,weet je die waarde?
 
Hoe vaak ververs jij het water?
Als jij er 100 in heb,en ze poepen met z,n allen, WAT gebeurt er dan?
Gaan groeien ,en poepen meer.


Met zo,n aantal,elke dag, wat zeg ik, Doorlopend water verversen. al is het maar druppelend.

En heb je er een filter erop.
 
Van die honderd heb ik nu nog een 15 denk ik, het water gaat er iedere week voor de helft er uit. Dus de no2 kan dan niet te hoog zijn, ik heb geen teststrip om no2 te meten. Ik moet er wel bij zeggen dat het water hier zo hard is dat het recht naar beneden valt en dan uiteenspat op de grond grapje dat niet geplaatst is maar de harheid van het water hier is 46 franse graden of zo iets en omgerekend naar de duitse waarde komt dit neer op een hardheid van 25 gd of is het gh.
 
Dat is me bekend,in delen van Belgi�. Ook is de kh vaak meer dan de gh.
Zou toch eens wat gaan meten,"kan niet hoog zijn" is moeilijk te peilen.
 
ik heb het gemeten met zo een testsetje strip van JBL EASY TEST. en het resultaat is

no3 0
no2 0
gh >21�d
kh tussen de 15 en 20�d
ph tussen 7,6 en 8,0
is niet beter af te lezen
 
Heb je er een foto van?
 
Van zo een raar doende vis heb geen foto
 
neen die heb ik niet. Het is een 1m x 40 x 45 2dehands overgenomen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan