Rasbora galaxy gedraagt zich raar


F

Flishxx

Guest
Hoi,
sinds gisteren zie ik mijn rasbora galaxy de hele tijd van de ene kant v/d bak naar de andere kant zwemmen. Het lijkt een beetje op vervelingsgedrag dat dieren in de dierentuin ook hebben. Sinds vandaag zwemt ze ook van beneden tot halverwege de bak omhoog. Mijn aquarium is 40x25x25, en goed beplant. Ik geef ze regelmatig watervlooien waarop ze kunnen jagen. Daarom vind ik het niet echt logisch dat dit vervelingsgedrag zou zijn. De andere galaxies hebben nergens last van. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Het visje zit nu de hele tijd in een hoekje tegen de ruit te zwemmen. Hij gaat dan omhoog en omlaag. Ik vraag me echt af wat dit is en of het besmettelijk is.
 
Laten we eens beginnen met je waterwaardes.

Kan je hier de waardes even doorgeven?
En beste is met druppeltests.
 
Ik weet mn waterwaardes niet, ik heb geen druppeltests :( Ik weet dat ik die eig wel moet hebben, maar die ga ik wel zsm halen. Maar kan het aan de waterwaardes liggen als de rest van de dieren het wel goed doen?
 
Ik weet mn waterwaardes niet, ik heb geen druppeltests :( Ik weet dat ik die eig wel moet hebben, maar die ga ik wel zsm halen. Maar kan het aan de waterwaardes liggen als de rest van de dieren het wel goed doen?
Er kan een zwakkere tussen zitten. Die wel direct last van heeft.

Ik zou als ik jou was wel een druppeltest halen.
 
Waar zijn die te halen, voor een normale prijs?
 
Wat zie je als normale prijs?

Zo een setje kan tussen de 30 en 50 Eu kosten en zelfs meer.

Maar als je het geld niet hebt. Wellicht dan alleen
No2 en nh3/4 wellicht ph erbij of no3.
 
Okay, dan doe ik dat. ik ga zaterdag wel even kijken. Wat kan ik nu het beste doen met het visje? Het water verversen?
 
Indd 50% verversen.

wat is je bakmaat. En wat voor filter heb je?

Wat is je verversbeleid?

Je kan ook die testen via internet bestellen he dan heb je het morgen a overmorgen binnen
 
40x25x25, een sponsfilter, en elke zaterdag ververs ik 25-30 % van het water.
En ja dat weet ik, ik krijg alleen mn geld pas vrijdag binnen:)
 
Ik kan je helaas geen advies geven of een spons filter goed genoeg is voor mollies.

Maar goede ververs beleid voor je bak.
 
Haha sorry bedoel galaxies. Haha zat net ook in een ander topic met mollies haha. Excuus.
 
Het visje zit nu de hele tijd in een hoekje tegen de ruit te zwemmen. Hij gaat dan omhoog en omlaag. Ik vraag me echt af wat dit is en of het besmettelijk is.
Hij zegt dan. Die kant en die kant moet groter. 40 x 25 is niet groot he, vissenfluisteraar.
 
Hoelang draait dit bakje, heb je een goed filter, ververs je regelmatig wat water?
 
Een galaxy rasbora is ook niet groot.
Maar wel een visje dat de ruimte nodig heeft om te zwemmen. Hoeveel heb je er in het aquarium zitten? Want het is wel een visje die het fijn vind om met soortgenoten te zitten. Daarentegen vind ik dit formaat bak eigenlijk alleen geschikt voor garnaaltjes of een enkele langvinnige kempvis. Puur omdat die niet zoveel ruimte nodig hebben en eigenlijk door de vinnen niet veel kunnen zwemmen. Een foto van het bakje (kun je uploaden met de 'voeg bestand toe' knop linksonder een nieuwe reactie kan ook zeker helpen.
En op welke temperatuur staat de bak?
 
Het aquarium draait nu 5 maanden. Er zitten 5 galaxies in en ik ververs 30% elke zaterdag.
 

Terug
Bovenaan