Wat is er nieuw

Rasbora Galaxy in 50 liter

Gauwz

Active member
Lid geworden
10 juli 2019
Berichten
27
Hallo allen,

Ik wil mijn nu leegstaande aquarium van ca. 50 liter graag gaan vullen met rasbora galaxy (danio margaritatus) als dat mogelijk is?
Welke planten passen hier het beste bij en welke bodem?
Hebben jullie nog tips voor eventuele andere vissen, of is dit niet aan te raden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
ik zou voor een speciaal aquarium gaan op dit formaat, zeker omdat de visjes het beter doen als ze in een grotere groep (20+)gehouden worden.
 
Ik zou het ook alleen bij deze visjes houden, zoek even naar de herkomst en bepaal aan de hand daarvan je bodem en planten.
 
Zorg dat je een groep hebt van mannetjes en vrouwtjes. Ik begon met 5 en het waren allen man. Ze vochten net zo lang dat er maar 1 overbleef, alle anderen gingen dood, waarschijnlijk door stress en vechten.
Later heb ik er nog wat gekocht, daar zaten ook vrouwtjes bij. Van deze hebben inmiddels 10 tot 15 jongen grootgebracht. Dit gaat bij deze soort heel makkelijk. Een grotere groep blijkt van belang, anders vechten ze elkaar dood. Ze zijn flink actief bij mij en zwemmen in een 125L aquarium. Erg leuke visjes. Ze kleuren ook mooi, de jongen zijn wat bleek, maar als ze een leeftijd bereiken van 5 of 6 maanden kleuren ze mooi.
 
Ik zou voor een ander visje gaan galaxy's zijn niet hele makkelijke vissen vooral niet in een kleine bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan