Rasbora galaxy in open bak?


Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Hoi hoi,

Ik overweeg Rasbora galaxy visjes te nemen, maar wil weten of dit lukt? Ik heb een 60L bak, beplant en al zonder deksel. Open bak dus.
Zullen de visjes eruit springen, hebben anderen er ervaring mee? Hoeveel visjes in een schooltje zijn ideaal?

Wat zijn verder 'veilige' visjes die niet uit een open bak zullen springen?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-07-30 at 13.06.04.jpeg
    WhatsApp Image 2021-07-30 at 13.06.04.jpeg
    108.5 KB · Weergaven: 60
iedere vis kan springen, bij vissen die vlak onder het oppervlak zwemmen is de kans wel veel groter dan bij andere vissen.
celestichthys margaritatus kan prima in een open bak, geen garantie dat er nooit eentje naast beland, maar meestal gaat het goed.

neem een flinke school, minstens 15 liever 20 In een kleine groep zijn ze veel schuwer en dus schrikachtiger. wat de kans op sringen groter maakt.
bovendien hebben dominante exemplaren dan vaak neiging achter hun soort genoten aan te jagen wat de kans op ongelukken ook groter maakt.
in een grote school zijn ze een stuk relaxter.

bij het inzetten van nieuwe vis is het sowieso slim de waterhoogte wat te laten zakken voor een paar dagen tot ze gewend zijn.
 
Ik merk met deze vissen best wel een verschil. Waar de huidige school van mij voor in de meterbak zwemmen, heb ik ze ook in bakken gehad met meer waarbij ze niet echt te zien waren en inderdaad erg schuw. Een mooie school. zo groot mogelijk, helpt inderdaad wel. Safety in numbers
 

Terug
Bovenaan