Wat is er nieuw

Rechthoekige leidingen

Friese Fries

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2022
Leeftijd
41
Vraagje, is het mogelijk in plaats van ronde slangen rechthoekige buizen te nemen vanaf het filter naar het aquarium?

Stel de omtrek van de slang is 24 cm, kan ik dan een rechthoekige buis van 8x4 cm nemen?

Of werkt dat niet zo?

Als er géén bochten in zitten zal het weinig verschil geven. Maar een haakse bocht gaat je veel verlies geven,

Omtrek van 24 cm?

Je bedoelt mm?

En omtrek kan je niet vergelijken je moet kijken naar de opp. Dus iets met pi maal r kwadraat.

Waarom zou je rechthoekige buizen willen nemen? Heb je nog iets liggen? En van welk materiaal is dat dan?

Was wel benieuwd naar de mogelijkheden. Vandaar 🙂

Hoe ga je van een ronde filter aansluiting naar een rechthoekige buis...

tis dat het geen 1 april is :juggle:

Ik weet niet waarom je voor vierkante buis zou willen kiezen maar ik vermoed dat vervuiling wel een rol gaat spelen met namen in die hoekjes.
Vraagje, is het mogelijk in plaats van ronde slangen rechthoekige buizen te nemen vanaf het filter naar het aquarium?

Stel de omtrek van de slang is 24 cm, kan ik dan een rechthoekige buis van 8x4 cm nemen?

Of werkt dat niet zo?
Oppervlakte van die rechthoekige buis is dan zijde x zijde. De oppervlakte van een cirkel bereken je door 1/4 pi x d^2. (1/4 x 3,14 x diameter van de slang in het kwadraad.)

Ik kom het op mijn wekelijks tegen dus zo onmogelijk is dat niet 😂
En als het 1 april lekker weer is, dan teken ik daar voor 😉

Bijlagen

• 20220126_182647.jpg
    20220126_182647.jpg
    145.5 KB · Weergaven: 96
Om lucht te transporteren is het geen probleem, maar voor water ga je teveel capaciteit verliezen.

Edit: afbeelding die stuurt is inderdaad voor luchtkanalen. Of regenwaterafvoer

Dat dacht ik ook maar ja ik dacht ik zeg maar niks want dat zal wel een domme vraag zijn. En tot mn verbazing bestaat het nog echt ook.

Denk dat buiten de stevigheid en drukbestendigheid er wel meer redenen zijn waarom waterleidingen rond zijn..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan