Reclame

Discussie in 'Mededelingen beheer' gestart door Marcel, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Tegenwoordig kun je ook de cookie instellingen op websites aanpassen tot strikt noodzakelijk. Maar ja, wat dat inhoud is ook nog steeds vaag.

2. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Ik heb geen verstand van websites bouwen en de bijbehorende reclame, ik kan dus ook wel snappen dat het frustrerend is als admin/eigenaar als je de fout niet kan vinden.

Wij weten dan ook wat er speelt (zo ongeveer) maar is spijtig dat dit nieuwe potentiele leden heel erg afschrikt. Als ik een site tegen komen met zoveel reclame ben ik meteen weg namelijk.

3. flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Alles leuk en aardig maar op andere forums heb ik totaal geen last van reclames van eerder bezochte sites dus of we nu meneer Google nu de schuld in de schoenen moeten schuiven :juggle::S
    Begrijp me goed een beetje reclame prima zal je me niet over horen
    maar als het zelfs tussen antwoorden en foto´s gaat zitten tja :6:mad:

4. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Marcel, waarom test je telkens op dit forum?

Vroeger hadden we ook een testforum. Wellicht kan je op het forum zelf (tijdelijk) de reclame weghalen (en dan ook echt alles). Op het testforum kan je dan net zolang ‘spelen’ totdat de reclame acceptabel is. Daarna kan je de instellingen/configuratie overzetten naar het forum.
    Er zijn vast wel een aantal leden die willen helpen testen. Op mij mag je in elk geval een beroep doen :D

5. OrionPax

OrionPax

Lid geworden:
    15 feb 2015
    Ik heb samen met Marcel getest op een testforum en daar zag het er prima uit.
    Maar het lijkt er op dat de cache instellingen van het forum en de plugins van diverse ontwikkelaars soms onvoorspelbaar werken.
    Geloof me, het is wel degelijk ingewikkeld.

Dat scannen op een PC door het forum is echt niet mogelijk, dan heb je toch echt zelf cookies geaccepteerd op websites die een retargeting cookie zetten. Als je dan op een andere site komt waar bijvoorbeeld Google advertenties draaien, dan herkent Google je en toont hij advertenties van die sites waar je eerder cookies geaccepteerd hebt. Het forum heeft daar verder geen invloed op.

Strict noodzakelijke cookies zijn cookies die nodig zijn om de website correct te laten werken, dat is wettelijk zo vastgelegd.
    Bijvoorbeeld om te zien dat je ergens ingelogd bent. Als je die niet zou accepteren kun je op geen enkele site inloggen of iets in je winkelwagentje gooien. Dat zou bij de volgende klik alweer vergeten zijn en dan ben je dus meteen weer uitgelogd.

Ik kan niet voor het forum spreken maar ik weet wel dat dit niet de bedoeling is/was. Marcel en de beheerders snappen donders goed dat dit mensen wegjaagt, maar het is nou eenmaal echt niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb er iedere dag contact met het team over en probeer mee te denken over een oplossing die het forum genoeg inkomsten bezorgt om de hostingkosten te kunnen betalen en tegelijkertijd leden niet irriteert.

6. gpatton

gpatton

Lid geworden:
    28 dec 2018
    heb nog nooit reclame gezien adblocken die zooie?

7. BigSmoke

BigSmoke Erelid

Lid geworden:
    4 nov 2003
    Marcel er zit een phissing /spam banner op jullie site van Mediamarkt!

8. flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Lijkt me dan toch dat je als forum Google de kans geeft om deze cookies te lezen vandaar ook dat sommige er meer last van hebben dan anderen
    Dat kan toch nooit de bedoeling zijn lijkt me

9. TS
    TS
    Marcel

Marcel Administrator Beheer

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Heb je een schermafdruk?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.