Wat is er nieuw

red en black sakura

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joanyklerkx
  • Startdatum Startdatum
J

Joanyklerkx

Guest
Zouden jullie red en black sakuras samen houden? Zo ja wat is het gevolg voor het nageslacht? Ik kan er niks over vinden...

Kruisen van Garnalen - Crustahobby - Sites - Google

https://sites.google.com/site/crustahob ... n-garnalen

Verschillende �soorten� kunnen namelijk met elkaar kruisen. ... bijtje (bee, bijengarnaal, crystal black, black crystal, black bee, driekleurgarnaal, CB) ... vuurgarnaal, red fire, fire red, cherrygarnaal). Sakura. Regenboogjes (Let op er is ook een ...

Shrimpkings � RODE SAKURA

www.shrimpkings.be/shop/garnalen/rode-sakura/

Sakura betekent kersenbloesem, dit zijn doorgeselecteerde vuurgarnalen. Ook de mannetjes zijn knalrood. Helaas moeten ook nakomelingen van deze dieren ...

Is veel moeite gedaan om van deze varianten mooie zwarte en rode exemplaren te krijgen.
Tussen de nakweek zitten sowieso weleens minder mooi gekleurde maar ga je de verschillende kleuren samen in 1 bak zetten zal het na verloop van tijd een bonte mengelmoes zijn en lijkt mij persoonlijk heel zonde.

Ik vind het ook zonde om ze samen te gaan houden moet ik zeggen.De zwarte zullen gaan overheersen op den duur.

OK dank je, we hebben nu Erg mooie red sakuras ik dacht dat er wellicht of zwarte of rode uit zouden komen. Misschien een Bertje na�ef gedacht

Ook kunnen ze door het kruisen onvruchtbaar worden zover ik weet.

jessicapilon zei:

Dat lijkt me sterk aangezien het dezelfde soort is 😉 Waarschijnlijk is rood het dominante gen wat op den duur gaat overheersen. Als je ze samen gaan houden zullen ze er niet mooier op worden iig

jessicapilon zei:
Ik vind het ook zonde om ze samen te gaan houden moet ik zeggen.De zwarte zullen gaan overheersen op den duur.

roy_c zei:
Waarschijnlijk is rood het dominante gen wat op den duur gaat overheersen. Als je ze samen gaan houden zullen ze er niet mooier op worden iig

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie tot deze conclusie zijn gekomen?

jessicapilon zei:

Waarom zouden ze onvruchtbaar worden? Het is gewoon dezelfde soort dus dat zal zeker niet gebeuren. Het is dus ook geen "kruisen", maar gewone "voortplanting".

Zijn dezelfde soort toch? Puur op kleur selectief gekweekt.
Weet niet hoe dat zit met het dominant zijn van een bepaalde kleur.
Ik begrijp wel dat het met cr's zo werkt.. dat zwart veelal de overhand neemt.

Dargine zei:
jessicapilon zei:
Waarschijnlijk is rood het dominante gen wat op den duur gaat overheersen. Als je ze samen gaan houden zullen ze er niet mooier op worden iig

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie tot deze conclusie zijn gekomen?

Dat een bepaalde kleur gaat overheersen heb ik nog nooit gemerkt maar heb wel heel vaak aparte kleurtjes tussen de nakweek gezien hier bij de gemengde garnalen.

Dargine zei:
Het is dus ook geen "kruisen", maar gewone "voortplanting".
Dat van kruisen geen sprake is, is maar de vraag. Het staat niet duidelijk vast dat slechts bij het voortplanten tussen twee soorten sprake is van kruisen.
Ook bij ondersoorten, vari�teiten, cultivars, rassen, etc. wordt geregeld van kruisen gesproken.
Van belang in de definitie zou kunnen zijn het aanwezig zijn van "ongelijke genetische constitutie".
Die rode en zwarte sakura's die hebben zo'n ongelijke genetische constitutie, anders hadden ze wel dezelfde kleur bij dezelfde omstandigheden.

Zo'n hekel aan ongelijke genetische constituties! 😉

Men spreekt bv ook van kruisbesmetting als het misgaat tussen dezelfde garnalensoorten die enkel van een andere stam zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan