Wat is er nieuw

Red sakura: wel of niet uitselecteren?

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
53
Ik heb 'medium grade' Red Sakura vuurgarnalen, en nu ze beginnen te groeien, zie ik dat er een paar tussen zitten die niet fel rood zijn, maar eerder doorzichtig met rode stippen.
Als ik die laat rondzwemmen en zich vermeerderen, is dan uiteindelijk de hele groep doorzichtig met wat rode accenten, of blijft er een groot deel wél rood? Op zich vind ik ze wel mooi, maar ik wil de helemaal rode ook niet kwijt.

Als er afbeeldingen nodig zijn, ga ik mijn best doen om een foto te maken van de doorzichtige variant, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dus ik hoop dat de garnalen-kenners hier, me zó antwoord kunnen geven.

Veel hangt af van de genen die ze meedragen en ik weet niet of je op voorhand kan zeggen wat het resultaat is. Zelf zou ik wel selecteren want dan heb je meer kans op mooiere nakweek volgens mij maar @BlupGup weet er vast meer van.

Ik vind ze best mooi, en ik vind het dus ook niet erg als er een stuk of wat van rondzwemmen, maar wat ik zeg: ik wil niet over een jaar (bijv) mijn rooie kwijt zijn....

Als zo n minder mooie paart met een mooie dan krijg je denk ik mindere dan wanneer 2 mooi gedekte gaan voortplanten.

De grote vraag is vooral zijn het mannetjes of vrouwtjes met mindere dekking.
Mannetjes hebben vaak een minder mooie dekking dan vrouwtjes namelijk.

Zolang het rode gen er in zit zal de meerderheid rood blijven maar ga je mixen met andere kleuren zal uiteindelijk alles wildkleur worden.

Wil je van de medium grade naar high grade krijgen moet je gaan uit selecteren.

mmm... dan zal ik me erin verdiepen hoe ik het onderscheid tussen mannetjes en vrouwtjes maak. Ik meen me uit mijn hoofd iets over een zadel te herinneren, en dat is bij de rode heel zichtbaar, bij de doorzichtige (voor zover ik heb kunnen zien niet.
Morgen even verder er in duiken.

Ik heb 'medium grade' Red Sakura vuurgarnalen, en nu ze beginnen te groeien, zie ik dat er een paar tussen zitten die niet fel rood zijn, maar eerder doorzichtig met rode stippen.

Misschien een "Out of the box" tip: een alcoholstift en al je vuurgarnalen zijn volledig knalrood :madd:

Misschien een "Out of the box" tip: een alcoholstift en al je vuurgarnalen zijn volledig knalrood :madd:
Hier krijgen de Bloody Marietjes iedere dag tomaten/aardbeiensap, dat doe ik dan in het voerbakje. Worden de mooi rood van en die er niet van drinken gaan in de bak bij de Macmasteri....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan