RednasNL zijn 200L Cube.


Mooie bak!
Welke inwoners heb je er allemaal in zitten / welke ga je er in zetten?
 

Mooie bak!
Welke inwoners heb je er allemaal in zitten / welke ga je er in zetten?
Er zitten 15 galaxys in, 8 ottos, 7 panda corys en een agassizi man

Ik twijfel een beetje om de groep galaxys uit te breiden of andere nanos bij te zetten vanwege de agassizi.. Hij is nogal happig op kleine spul.
 
Mooi ingericht aquarium.
De galaxy's uitbreiden en geen andere soort er bij zetten gaat het mooiste zijn.
 
Mooi ingericht aquarium.
De galaxy's uitbreiden en geen andere soort er bij zetten gaat het mooiste zijn.
Kun je dat ook toelichten?? :)
 
Mee eens, galaxy’s uitbreiden en de agassizii man vervangen door een Dario/Badis soort. Past beter erbij dan de agassizii. Ook de Epiplatys annulatus is een leuke toevoeging voor de bak.
 
Je hebt echt een mooie scape! Vooral die vorige vond ik erg mooi zo met het wit op de achtergrond! Maar je nieuwe ziet er ook heel erg mooi uit, lijkt er ook op natuurlijk :) zn hoek helemaal inrichten is echt mooi. Misschien dat ik daar ooit een plekje voor kan gaan maken in mn 100l. Momenteel is het allemaal chaos kwa planten 😂 eerst maar eens wat moois laten groeien 😀
 
Kun je dat ook toelichten?? :)
Als je 2 scholenvisjes er in gaat zetten wordt het een rommeltje :)
Maar zoals GertBL zegt kan je er Epiplatys annulatus bij doen , die zwemmen in de bovenlaag en zullen zich niet mengen met je galaxy's
 
Hahaha achja een hobby mag wat kosten.. En zodra ik een goed huis vind voor "diamantspikkel" dan mag hij weg ;) Ik gun hem nog steeds een mooie bak Met vrouw.. Maar ik ben bang dat als ik nu een jonge vrouw bij zet dat hij haar afslacht.. Het is nogal een baasje :p

Dus gezocht: een iets grotere bak dan ik heb, met genoeg schuilplekken. Liefst 2 agassizi vrouwen zodat hij zijn aandacht kan verdelen ;)
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik het baasje wel van je willen overnemen. Verder weer een prachtbak in wording Sander 👍.
 
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik het baasje wel van je willen overnemen. Verder weer een prachtbak in wording Sander 👍.
Hihi Dankje, ik beloof dit keer plechtig dat ik bovenop het snoeiwerk zit.. Zodat de achtergrond planten bossiger worden.. Echt.. ik zweer het 😅🤭

Ja en waarom woon je ook zo ver weg. :(
 
Ziet er weer mooi uit allemaal
 
Mooi hoor Sander,

Ik heb wel de juiste instanties gebeld. :D
 
Zodat de achtergrond planten bossiger worden
Hoe werkt dit? Eerder snoeien is meer zijspruiten? Ik zat laatst op te zoeken over het snoeien vind het maar een lastig ding ik ben te perfectionistisch 😂
 
Hoe werkt dit? Eerder snoeien is meer zijspruiten? Ik zat laatst op te zoeken over het snoeien vind het maar een lastig ding ik ben te perfectionistisch 😂
Ik liet het inderdaad te lang woekeren, daardoor word de onderkant kalig. Dit kun je dan weer counteren door de toppen terug te steken. Maar aangezien ik daar ook te lui voor ben ga ik dit keer proberen regelmatiger te snoeien dat idd de nieuwe groei het bossige gaat geven.
 
Ik liet het inderdaad te lang woekeren, daardoor word de onderkant kalig. Dit kun je dan weer counteren door de toppen terug te steken. Maar aangezien ik daar ook te lui voor ben ga ik dit keer proberen regelmatiger te snoeien dat idd de nieuwe groei het bossige gaat geven.
Ah hm dan is dat ook de oplossing voor mijn problemen. Terugsteken ben ik ook niet zo fan van ik dacht juist dat ik met lang laten groeien beter af was. Hoewel ik wel moet zeggen dat als je een plant langer laat groeien hij aanzienlijk meer zijspreuten maakt
 
Ah hm dan is dat ook de oplossing voor mijn problemen. Terugsteken ben ik ook niet zo fan van ik dacht juist dat ik met lang laten groeien beter af was. Hoewel ik wel moet zeggen dat als je een plant langer laat groeien hij aanzienlijk meer zijspreuten maakt

Wat ik uiteindelijk deed was lang laten groeien in een keramische ring. Iedere keer als het te lang werd trok ik de ring hoger en scheurde de onderkant af.. Uiteindelijk stak ik het niet eens meer in de bodem :p
 
Wat ik uiteindelijk deed was lang laten groeien in een keramische ring. Iedere keer als het te lang werd trok ik de ring hoger en scheurde de onderkant af.. Uiteindelijk stak ik het niet eens meer in de bodem :p
Dat begrijp ik niet helemaal wat je daar mee bedoelt :x ik vraag me af wat er gebeurt als ik de plant kort af knip waar veel beschdigde bladeren zitten. Zouden er niet gewoon heel veel scheuten uit komen omdat het wortelsysteem zo veel doet?
 

Terug
Bovenaan