Wat is er nieuw

Regenbooggarnalen overgenomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esther80
  • Startdatum Startdatum
E

Esther80

Guest
Gistermiddag even rondgekeken op MP voor een extra aquarium.
En tot mijn grootte plezier was er dicht bij een Aqua 40 te koop sponsfilter, grind, hout, javamos, appelslak, algeneter, 25 of meer regenboogjes,en nog extra baby garnalen.

In een "opwelling" een bod gedaan maar ook even een email om te vragen of de advertentie nog wel geldig was.
En vandaag een email teruggekregen met de reactie dat mijn bod geaccepteerd is en wanneer ik ze kom halen.

Nu gaan we ze deze week ophalen maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Bijvoorbeeld met vervoer etc.

let op met het vervoer dat je er niet te veel water in hebt zitten, en dat alles wat los ligt om gaat!
ik doe zelf ook altijd een donkere deken over de bak om de stress van het vervoer te verminderen.

succes met de aankoop! ben benieuwd naar de foto's!

Ja, zou ze toch helft water in 2 of 3 afsluitbare emmers doen.
daar de vissen in.
En hoever is het waar je ze moet halen?
Vanwege zuurstof.

2 afsluitbare emmers moet voldoende zijn voor een aqua 40.
Alle dieren in de emmers en aqua zo leeg mogelijk vervoeren in een deken of laken ter bescherming.
losse spullen zou ik in een tas doen en niet in de aqua anders krijg je misschien krassen.

Dat zijn goeie tips en ik zal emmers meenemen om het hout en filter daarin vervoeren.
Dan kunnen de garnalen in en de vissen in de bak blijven zitten.
Het zal een rit zijn van zo'n 27 km dit lijkt mij een relatief korte rit.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden met het her-starten van het aquarium?

Minizen zei:
2 afsluitbare emmers moet voldoende zijn voor een aqua 40.
Alle dieren in de emmers en aqua zo leeg mogelijk vervoeren in een deken of laken ter bescherming.
losse spullen zou ik in een tas doen en niet in de aqua anders krijg je misschien krassen.

Er zit 40 liter in.
Gaat 8 liter in een emmer. Tel je mee? 3 x 8= 24l.
4 x 8 =? 32 l. beter!!
Wat al in het bakje ligt,blijft er gewoon in.
De vissen in de emmers doen,daar zit meer zuurstof in.

Bertus zei:
Er zit 40 liter in.
Gaat 8 liter in een emmer. Tel je mee? 3 x 8= 24l.
4 x 8 =? 32 l. beter!!
Wat al in het bakje ligt,blijft er gewoon in.
De vissen in de emmers doen,daar zit meer zuurstof in.

er zit geen 40 liter in een aqua 40

de maten zijn 29x27x27,5 dus ongeveer 21 liter bruto...

Esther80 zei:
Dat zijn goeie tips en ik zal emmers meenemen om het hout en filter daarin vervoeren.
Dan kunnen de garnalen in en de vissen in de bak blijven zitten.

zowel bertus als ik adviseren het juist andersom te doen. vissen in de emmers en niet in de bak laten.

Dat had ik inmiddels al wel bedacht maar bedankt voor de tips zodra ik het binnen heb zal ik proberen foto's te plaatsen.

Als er nog iemand tips heeft dan lees ik het graag!

Gisteravond manlief op pad gestuurd met een grote emmer met deksel en een tas voor de rest.

De bak op zijn plek gezet en het water rustig terug geschept met een maatbeker. De filter lekker op zijn plaats gehangen. Hij is te lang voor de bak maar voorlopig laat ik het even zo.

Tot mijn verbazing zitten er verschillende soorten garnalen in de bak. Binnenkort maar eens uitzoeken welke soorten er in zitten. Er zit uiteraard ��n soort in die ik direct herken en dan zijn de vuurtjes.
De genoemde regenbooggarnaal heb ik nog niet kunnen vinden maar dat zal nog wel komen.

Vanmiddag bij thuiskomst geen uitval gevonden en hopelijk blijft dat zo.

Oh ja en mijn man heeft mij verrast met een Aziatische Waaierhandgarnaal. :smitten: Heel lief maar nu goed kijken hoe ik het hem naar zijn zin ga maken. Aangezien ik dit niet verwacht had moet ik mij nu maar eens goed gaan verdiepen in het soort.

Dat de waaierhanden graag bij de uitvoer van de filter zitten voor het vangen is mij bekend.
Nu maar eens gaan bedenken hoe ik dat het beste voor elkaar krijg. Zodra ik het voor elkaar krijg plaats ik wat foto's.

De bak is gister opgehaald en natuurlijk druk bezig geweest om
de bak week draaiende te maken met al zijn bewoners, filter, etc.

De voorkant...
531832esther80_0_82_20140213_20.jpg

De zijkant...
345634esther80_0_82_20140213_20.jpg

De bewoners...
353887esther80_0_82_20140213_20.jpg

en...
928885esther80_0_82_20140212_23.jpg

en een extra bewoner met dank aan mijn mannetje :smitten:...(helaas wat schuw maar het is een Aziatische waaierhand)
572449esther80_0_82_20140212_23.jpg

Tips en suggesties tot het verbeteren van dit bakje zijn van harte welkom!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan