Wat is er nieuw

Regenboogvisjes ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MissMalawi
  • Startdatum Startdatum
M

MissMalawi

Guest
Heey Hoi 🙂

Ben vandaag langs mijn opa gegaan omdat hij bezig is met het indraaien van zijn (zoveelste) nieuwe aquarium (deze is echter 1.2M).
Hij liet mij vandaag twee foto's zien die hij ook naar mij heeft gemaild.
Hij wist niet welke vissen dit waren maar hij was zoals hij het noemde "verliefd" op deze vissen.
Nu weet ik wel dat het regenboogvissen zijn, maar ik kom er helaas maar niet achter wat de juiste benaming nu is voor deze visjes.
Mijn opa wilde dit weten aangezien hij nog moet uitzoeken welke vissen hij in het aquarium wil houden (waarbij ik hem natuurlijk adviseer h�h�).

Bij deze dus de foto's :

Foto 1:
qMplDS-1ifOiYV3ePLKbAOakTMYf2bjo.jpeg

Foto 2:
qMplDS-1ifOiYV3ePLKbAOakTMYf2bjo.jpeg

Ik hoop dat jullie mij & natuurlijk mijn opa kunnen helpen, want ik heb even geen idee hihi.
Alvast bedankt !

2: Iriatherina werneri. Heel fraai pronkgedrag van de mannen en zeer zeker geschikt voor een 1m20.

1: Weet ik niet. Misschien sla ik de plank mis, maar ben er niet zeker van dat het ook een regenboogje is. Ik dacht eerder aan iets uit de familie Cyprinodontidae.

~ Ivo

Nummer 1 is Melanotaenia maccullochi?

Ik heb gewoon op de afbeelding gegoogled en daar kwam deze naam naar voren. Je kunt de afbeelding gewoon slepen naar Google afbeeldingen en dan krijg je sites te zien waar hij ook op staat.

Bedankt voor de info Ivo 🙂
Dus foto twee is een zeer goede optie, dat is fijn om te horen.
Gauw informatie verzamelen over deze vis !

Ik dacht dat 1 een regenboogje was, maar ik weet het ook niet helemaal zeker.... Heb deze namelijk nog nooit gezien :$

Oh serieus ?
Bedankt Ludger, dan was dit topic niet echt nodig had ik dat geweten :$
Bedankt voor de tip !

Ludger zei:
Nummer 1 is Melanotaenia maccullochi?

Ik heb gewoon op de afbeelding gegoogled en daar kwam deze naam naar voren. Je kunt de afbeelding gewoon slepen naar Google afbeeldingen en dan krijg je sites te zien waar hij ook op staat.
De skull creek locatie geloof ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan