Wat is er nieuw

regenboogzalmen samen met vuurgarnalen, populatie stand houden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nielsst
  • Startdatum Startdatum
N

Nielsst

Guest
Beste,

Ik heb vandaag een stuk of 100 vuurgarnalen in mijn 80 cm aquarium gedaan. Het aquarium is rijk beplant en de planten groeien goed.
Ik wil er 5 diamant regenboogzalmpjes bij zetten.
maar mijn vraag is: De regenboogzalmpjes eten vuurgarnalen maar zal deze vuurgarnaalpopulatie in stand houden omdat ze snel kweken? of eten ze er meer dan dat er geboren zullen worden?

Alvast bedankt,
Niels

Regenboogzalmen hebben een bak nodig van 1m.

Wat bedoel je met regenboogzalm? Melanotaenia praecox? Dat is geen zalm..?
Die heeft inderdaad minmaal een baklengte nodig van 1m, en ik vermoed dat dat nog weinig is, als het net zulke zwemmers zijn als andere regenboogvissen.

Begin maar niet aan de Melanotaenia praecox.

http://www.dewinters.nl/vissen/Melanota ... raecox.htm

Veel Melanotaenia praecox uit de reguliere aquariumhandel krijgen last van vis-TBC. Je kan niet alleen dan je hele visbestand afmaken en alles uit je aquarium weg gooien. Maar je kan het zelf ook krijgen via een wondje aan je handen.

Ook is je bak te klein voor de Melanotaenia praecox en is 5 geen school. 10x Iriatherina werneri is meer iets voor je. http://www.irg-nederland.nl/iriatherina

Ik bedoelde inderdaad de Melanotaenia praecox.
Bedankt voor de info.
Dan zoek ik een andere vis 🙂

Groet Niels

Wat vind je van de Iriatherina werneri?

Nog iets Regenboogvissen worden vaak uitgemaakt voor zalm maar zijn het dus niet. Dus noem ze voortaan maar Regenboogvis ipv Regenboogzalm. 😉

Kan ik in mijn bak wel 2 maanvissen houden?
En hoeveel vuurgarnalen zullen diamant regenboogvissen of maanvissen eten?

Maanvissen worden veel te groot voor jou bak. 120cmx60x60is eigenlijk het minimum voor hen. Ook zou er met hen geen Garnaal overblijven.

De Melanotaenia praecox zou ik dus niet doen want dat is vragen om problemen. Voor je aquarium en wellicht ook voor je eigen gezondheid.

Kies een vis van maximaal 5cm zoals bv de Zwarte fantoomzalm, dan zit je redelijk veilig. Drijfplantjes vinden ze wel net zoals de meeste vissen prettig.

Heb je veel schuilplaatsen voor je garnalen zoals Javamos?

stuur anders gewoon een foto is makkelijker

Ik heb wel heel veel schuilplaatsen en veel javamos in m'n aquarium. Ik stuur dadelijk nog wel eventjes een foto.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan