Wat is er nieuw

Regenton voor opslag reverse osmosewater

jeevandewee

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juni 2020
Berichten
156
Leeftijd
58
Zijn regentonnen (b.v. Harcostar en BeGreen) veilig voor het aanmaken en opslaan van reverse osmosewater t.b.v. aquariums?
Zo niet heeft iemand een advies voor een veilige kunststof watercontainer van ca 300l?
 
ik gebruikte vroeger ook een groene regenton van 200l, geen problemen ondervonden.
 
Kan je probleemloos doen. Ik gebruik er ook 1 om mijn osmose water in op te vangen.
 
Ik gebruik deze van 210 Liter.

2017-07-09 16.51.02.jpg
 
Super! Bedankt voor de reacties!
 
Zou het überhaupt uitmaken? Zolang je een kunststof ton neemt zie ik geen problemen maar wellicht zit ik daarin verkeerd
 
Zou het überhaupt uitmaken? Zolang je een kunststof ton neemt zie ik geen problemen maar wellicht zit ik daarin verkeerd
Misschien voor kunststof kiezen dat voedselveilig is.
 
Ik gebruik mijn vat nu 1,5 jaar en er hangt als de deksel dicht zit nog steeds een raar licht chemisch geurtje in. Als ik water aanmaak dan ruik ik toch niks aan het water en gebruik dit al 1,5 dus zonder merkbare problemen of geurtjes in de bak.
 
mijn regen ton ruikt ook chemisch god weet wa da is !
 
Ik heb een keer een gekocht van gerecycled plastic.
Dat een scherpe geur aan.
En die geur zat ook ineens in mijn aquarium.

Heb daarna een voedsel veilig vat gekocht.
Die heb ik vaker gehoord, en niet alleen van jou..
 
Wij hebben er hier 2 van gekocht, even goed uitspoelen onder de hete kraan en klaar voor gebruik https://link.marktplaats.nl/m1673871512
Die ken ik, zijn verkrijgbaar in zo ongeveer iedere maat van 20L tot 250L
Maar er zijn meer bouwvormen dan enkel de ronde ton.
Zoals in mijn geval is ruimte schaars dus kan ik niet zomaar een ton in huis neerpoten omdat ik zo nodig een hobby wil.
De 4kante ton uit m’n linkje past mooi onder het werkblad naast de wasdroger en komt dus op een verloren stuk vloer
 
Ik heb jaren lang zo'n groene regenton gebruikt van de lokale tuincentrum. Merk weet ik niet meer.
Rook niet naar sterke plastic lucht.
Nooit problemen mee gehad.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan