Wat is er nieuw

Regenwater in Aquarium?

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,430
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring, en wil die ervaring ook delen, met regenwater in het Aquarium.
Vragen die opkomen kunnen heel praktisch zijn, b.v. hoe vang je het zo schoon mogelijk op. Het moet waarschijnlijk eerst gefilterd worden voor gebruik of haal je dan de eventuele voordelen er weer uit?
Meng je het met kraanwater of juist niet.
Heeft het eigenlijk wel voordelen of misschien minder als gedacht. (Denkend aan milieuvervuiling)
Kun je bijvoorbeeld zonder CO2 toe te voegen met regenwater een mooie onderwaterwereld cre�ren? Zo zijn er nog veel meer vragen te bedenken maar hopelijk ook de antwoorden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Ben
 
Zolang je achter elkaar regen heb,is het te doen.
Maar staat het al lange tijd in de ton,zal er meer vervuiling in zitten,Lijkt mij.
Dan Zeker filteren,of niet gebruiken.
 
Dank jullie wel, alvast, voor deze informatie. De site die AquaVISie geeft was Inderdaad ook nuttig om te lezen. Toch blijven er nog veel vragen open. Sterker nog, denkelijk kunnen jullie er ook nog wel een paar bedenken. Doe dit vooral, alle informatie is welkom, ook in vragende vorm.

Groet,
Ben.
 
Klopt dit? (gezien de logaritmische schaal (log10) van de pH-waarde)

Regenwater
PH 6
GH 0
KH 0

Kraan water
PH 8
GH 10
KH 10

Zoal je kan zien zijn is het kraanwater niet ideaal voor bijvoorbeeld een gezelschap aquarium, dat kan je dus aanpassen met regenwater.
Als je deze twee gaat mengen met een verhouding van 50:50 dan zal je de volgende waardes krijgen:

Water waarde na het mengen.
PH 7
Gh 5
KH 5
~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Klopt dit? (gezien de logaritmische schaal (log10) van de pH-waarde)

Regenwater
PH 6
GH 0
KH 0

Kraan water
PH 8
GH 10
KH 10

Zoal je kan zien zijn is het kraanwater niet ideaal voor bijvoorbeeld een gezelschap aquarium, dat kan je dus aanpassen met regenwater.
Als je deze twee gaat mengen met een verhouding van 50:50 dan zal je de volgende waardes krijgen:

Water waarde na het mengen.
PH 7
Gh 5
KH 5
~ Ivo

:thumbs:
 
Oh voor de duidelijkheid: dat haalde ik van de gelinkte (door Aquavisie) site.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan