Wat is er nieuw

Regenworm gespot ?!

pkchs

Well-known member
Lid geworden
15 november 2018
Berichten
282
Leeftijd
36
Hoi iedereen,

Zoals de titel zegt: regenworm in aquarium?

Zonet tijdens onderhoud een stukje van een worm gespot aan het venster tussen de kiezel...
Het diertje was 2mm breed en een 5tal cm lang.
Is dit tubifex of een regenworm? Of iets anders?

Kheb zelf nog nooit wormen gevoerd dus ik weet niet hoe dit beest er in is geraakt, wss met de plantjes?

Grtjs

20190925_142854.jpg

20190925_142620.jpg
 
Dit ziet er inderdaad uit als een regenworm. Ik heb 'm opgezocht in Wiki, en het volgende gevonden:

"Omdat regenwormen soms in zuurstofarme omstandigheden belanden, zoals bij langdurige overstromingen van het land, heeft het bloed een relatief groot zuurstofbindend vermogen".

Dus het is zeker mogelijk, dat hij met de plantjes is meegekomen en in je aquarium heeft overleefd.
 
Komt niet vaak voor dacht ik maar ik vermoed ook met nieuwe planten. Leuk om nu in de tuin te doen 😉
 
Komt niet vaak voor dacht ik maar ik vermoed ook met nieuwe planten. Leuk om nu in de tuin te doen 😉

Meneer de worm heb ik buiten in de tuin in de regen gezet.

Maar het is waarschijnlijk niet gevaarlijk zo een wormpje in het aquarium?
 
Ik verwacht niet dat een keer een regenworm in je bak effect zal hebben. Mijn vader voerde regelmatig regenwormen aan zijn vissen, en ik heb dat later ook gedaan toen ik mijn grote goudvis Giebeltje nog had, en zeker toen hij samenleefde met zonnebaarzen. Dat ging toen altijd goed. Maar het is wel verstandig om je vissen in de gaten te houden i.v.m. eventuele vervuilde grond of ziektekiemen. Ik vond een topic over dit onderwerp hier
 
Ik verwacht niet dat een keer een regenworm in je bak effect zal hebben. Mijn vader voerde regelmatig regenwormen aan zijn vissen, en ik heb dat later ook gedaan toen ik mijn grote goudvis Giebeltje nog had, en zeker toen hij samenleefde met zonnebaarzen. Dat ging toen altijd goed. Maar het is wel verstandig om je vissen in de gaten te houden i.v.m. eventuele vervuilde grond of ziektekiemen. Ik vond een topic over dit onderwerp hier
Bedankt voor het linkje 😉
Kzal de visjes en garnaaltjes in de gaten houden en zal ook nog eens zoeken of er nog wormen te vinden zijn.
Ben al content dat het wss geen kwaad kan
 
Zover ik weet kan het inderdaad geen kwaad en je hoort het wel vaker maar ja je hebt ze liever niet dan wel natuurlijk.
 
Grappige verstekeling. Wel prima visvoer, voor bepaalde grotere cichliden ofzo 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan