shutnoshut
Active member
Heel simpel eigenlijk, maar geen idee. De CO2 diffuser is behoorlijk groen. Warm water en een ultrasoonreiniger werken niet.
Helemaal waar! Ik doe hetzelfde alleen hang ik de diffuser gewoon tijdens het onderhoud (soms) in een badje met 50/50 water en bleekmiddel. Daarna even in een bakje met schoon water en that's it. De hoeveelheid chloor lijkt mij daarna op die 150 liter van mij geen probleem. Maar misschien heb ik het mis hoor!Diffusers reinig je het best door ze, terwijl ze in gebruik zijn (buiten de bak uiteraard, maar wel bubbelend, ongeveer 15 minuten in een badje van 50% water en 50% dunne bleek te leggen.
Daarna 15 minuten in schoon water, dan nog 15 minuten in schoon water met scheutje water verbeteraar welke chloor neutraliseert.
Daarna is de diffuser weer klaar voor gebruik.
Vooral niet poetsen of borstelen, omdat je dan de aanslag juist in het poreuze materiaal drukt.
Natuurazijn? Is dat een idee dat in je opkomt of heb je hier zelf ervaringen mee?Natuurazijn geprobeerd?
Heb je die ring er nog af kunnen draaien zodat je hem beter kan reinigen? Ik had er een waarbij dat wel wilde.
Ik gebruik zelf dikke bleek dat ik dus aanleng met warm water. De verhouding is ongeveer 50/50 maar 20/80 werkt ook prima.Was het niet zo dat dunne bleek achter bleef in de poriën en je daarom beter dikke bleek kon gebruiken?
Of was dikke bleek te dik om fatsoenlijk af te spoelen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.