Wat is er nieuw

Reinigen

Fienelien

Member
Lid geworden
1 september 2021
Berichten
5
Leeftijd
33
Hoe dikwijls mag/moet een 50l aquarium deels ververst worden?
Heb momenteel nog geen echte planten.
Wel een filter 2 Corydoras sterbai 1 betta 1 ramirezi 2 puntius ( als ik het juist heb ) en 2 chinese danio.
 
Bont gezelschap. Als je nou ook een poetsvisje toegevoegd had, was je klaar geweest. Had je dit topic niet hoeven maken. 😜

Alle gekheid op een stokje: elke bak is weer anders. Hoeveel je ongeveer ververst, wordt uiteindelijk vooral bepaald door het aantal vissen / de hoeveelheid voer die er in de bak gaat.

Altijd moeilijk in te schatten hoor op een afstand. Grofweg zou ik zeggen: hou voor deze bak ongeveer 30-40% aan, 1x per week? Uitgaande van een stabiel draaiende bak met een filter dat niet te veel opengemaakt wordt.

Heb je anders een fotootje van je bak? En wat voor filter zit erin?
 
Bont gezelschap. Als je nou ook een poetsvisje toegevoegd had, was je klaar geweest. Had je dit topic niet hoeven maken. 😜

Alle gekheid op een stokje: elke bak is weer anders. Hoeveel je ongeveer ververst, wordt uiteindelijk vooral bepaald door het aantal vissen / de hoeveelheid voer die er in de bak gaat.

Altijd moeilijk in te schatten hoor op een afstand. Grofweg zou ik zeggen: hou voor deze bak ongeveer 30-40% aan, 1x per week? Uitgaande van een stabiel draaiende bak met een filter dat niet te veel opengemaakt wordt.

Heb je anders een fotootje van je bak? En wat voor filter zit erin?
Dit is een open bak. De filter is een aqua flow 50. Er gaan ook wel echte planten inkomen 😊 en ze krijgen om de 2dagen 2a3 brok per vis
 

Bijlagen

  • 16307305013548146817265967707864.jpg
    16307305013548146817265967707864.jpg
    232.7 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Af en toe wapper ik gelijk met de hand wat over de bodem en los vuil zuig je dan gelijk mee. Verder kun je beter niet teveel in de bodem komen omdat je dan de bacteriecultuur verstoord.
 
Af en toe wapper ik gelijk met de hand wat over de bodem en los vuil zuig je dan gelijk mee. Verder kun je beter niet teveel in de bodem komen omdat je dan de bacteriecultuur verstoord.
Bedankt voor de info! 😊
 
Je mag dagelijks 100% of meer verversen.
Je moet niks, maar het algemene advies is toch wel 10-33% per week.
Met veel bemesting (estimative index) 50-75% per week
 
Af en toe wapper ik gelijk met de hand wat over de bodem en los vuil zuig je dan gelijk mee. Verder kun je beter niet teveel in de bodem komen omdat je dan de bacteriecultuur verstoord.
Zo wordt het begrip "Wappies" ook wat duidelijker; sommigen vinden dat ze het vuil naar boven halen en cultuur verstoring is ook voor hen geen probleem.:DD:DD:DD
 
Ik ben een wappie en verschoon minstens 50% per week.🧐👍🏼 en van te voren dus aan het wapperen om zoveel mogelijk los vuil mee te zuigen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan