H
hipy
Guest
Hello,
Na een aantal jaren als kind een aquarium te hebben gehad pak ik nu mijn hobby weer op.
Vroeger begonnen met een aqua 40 achtig aquarium en toen overgestapt naar een rekord 60. I.v.m de ruimte neem ik dit keer weer een rekord 60. Wel hoop ik dat ik er dit keer meer van bak. Zo wilden vroeger mijn planten niet groeien.
Bestand dat ik voor ogen heb is als volgt:
6x Otocinclus
6x Corydoras panda
10x Neon tetra
Koppeltje honing goerami
Evt vuurgarnalen(ging vroeger ook goed dus keertje testen)
Als bodem wil ik filterzand gaan gebruiken ivm de corydoras en oto's.
Verder ben ik van plan om de standaard juwel filter te gebruiken.
Er komt een poster op de achterkant ivm de ruimte.
Qua planten wordt het waarschijnlijk zoiets:
Achter:
Cabomba
hoornblad
Waterpest
Rotala rotundifolia
Vallisneria nana
Midden:
Microsorum "mini"
Cryptocoryne wendtii
Voor
Anubias nana of bonzai
en Limnobium laevigatum voor de goerami's. Tenslotte wil ik dmv een dennerle bio co2, co2 toevoegen en als ik twee flesjes heb, overstappen op zelf gemaakte bio co2.
Dat was het voor nu, ik moet even de reactie van een aanbieder op marktplaats afwachten. Helaas was het meubel die ik wilde gaan kopen net uitverkocht 🙁 (gister nog niet). Dat wordt dus even afwachten of een zuil kopen. Hoewel ik liever met kast heb!
Na een aantal jaren als kind een aquarium te hebben gehad pak ik nu mijn hobby weer op.
Vroeger begonnen met een aqua 40 achtig aquarium en toen overgestapt naar een rekord 60. I.v.m de ruimte neem ik dit keer weer een rekord 60. Wel hoop ik dat ik er dit keer meer van bak. Zo wilden vroeger mijn planten niet groeien.
Bestand dat ik voor ogen heb is als volgt:
6x Otocinclus
6x Corydoras panda
10x Neon tetra
Koppeltje honing goerami
Evt vuurgarnalen(ging vroeger ook goed dus keertje testen)
Als bodem wil ik filterzand gaan gebruiken ivm de corydoras en oto's.
Verder ben ik van plan om de standaard juwel filter te gebruiken.
Er komt een poster op de achterkant ivm de ruimte.
Qua planten wordt het waarschijnlijk zoiets:
Achter:
Cabomba
hoornblad
Waterpest
Rotala rotundifolia
Vallisneria nana
Midden:
Microsorum "mini"
Cryptocoryne wendtii
Voor
Anubias nana of bonzai
en Limnobium laevigatum voor de goerami's. Tenslotte wil ik dmv een dennerle bio co2, co2 toevoegen en als ik twee flesjes heb, overstappen op zelf gemaakte bio co2.
Dat was het voor nu, ik moet even de reactie van een aanbieder op marktplaats afwachten. Helaas was het meubel die ik wilde gaan kopen net uitverkocht 🙁 (gister nog niet). Dat wordt dus even afwachten of een zuil kopen. Hoewel ik liever met kast heb!