rekord 600 lichtkap kapot

H

hayabusa

Guest
Hallo,
zoals de titel al vermeld is de lichtkap kapot gegaan, al nieuwe tl's geprobeerd maar geen resultaat. Nu zoek ik naar een goedkoop alternatief waar planten nog redelijk op kunnen groeien. Iemand iedee�n? Zelf zat ik te denken aan wat goedkope ledstrips van 6500k, maar planten schijnen hier niet goed op te groeien?
 
Nieuwe vsa? T 8 soms?
 
Het is een t8 ja
 
Zet je er en nieuwe vsa in,toch? Ken je dat? of niet?
Tja, of strippen erin.
Is ook niet goedkoop.
 
De vsa zit bij juwel toch helemaal ingebouwd? Lijkt me nogal een pokkewerk om die kap open te krijgen
 
Hoe oud is de kap? strook voor,= voerklep, en strook achter?
gelijmd?
 
687336hayabusa_0_85_download.jpg
 
https://www.youtube.com/watch?v=NVuYxVP-4LQ


Geert80 zei:
Ik heb gewoon heel bruut de slijptol in de onderkant gezet! Vervolgens de evsa's vervangen en er LED strips in gemaakt. Vervolgens plexiglas over de opening heb gekit...

Voordeel is dat ik nu ook zon op en onder gang kan simuleren en ook wat sfeer licht voor 's avonds in de bak heb. En dat allemaal in de standaard lichtkap...

DSC_0208.jpg


DSC_0215.jpg


Werkt (tot nu toe) uitstekend...

Twee manieren...

Groet,
Ben.
 
hayabusa zei:

Zit er geen klep bovenop? Dit is weer nieuw voor mij.

Is dat de oude buis> met links een zwarte band in de buis? of schaduw?
Dan is die OP.
 
Ja de buis is op inderdaad, maar heb als test een andere tl erin gezet en ging alsnog niet aan. En de klep zit onder de sticker van de voederautomaat
 
Voor dat geld, kan je het proberen.
 
Die led unit heeft wel 12 witte en 66 blauwe led. Ik dacht altijd dat vooral wit licht rond de 6000k geschikt was voor planten?
 
Ik heb mijn verlichting laatst vervangen door een easyled systeem. erg tevreden over tot dusver. (wel prijzig)
 
Die zijn me iets te prijzig inderdaad :D
 
Terug
Bovenaan