Foto-album van daniel 82


Onderhoud is weer gepleegd aan de lido 120.
Waarden zijn goed, toch een beetje last van bruinalg. Maar had ik eigelijk niet anders verwacht.

Na 2 weken indraaien zit er nu een man Betta in samen met 2 Zebraslakken, 2 Black devil slakken en 4 japonica garnalen.
Dan heb ik direct een schoonmaak ploeg aan het werk.

Nitriet is nu 0.1 gemeten voor het onderhoud.

Overmorgen weer eens meten.

Morgen staat het onderhoud gepland van de rekord 600.
 
Mooi! :)

Persoonlijk vind ik 2 weken indraaien iets te vroeg, de nitriet piek komt vaak in week 2. Al denk ik dat het goed gaat komen.
 
Mooi! :)

Persoonlijk vind ik 2 weken indraaien iets te vroeg, de nitriet piek komt vaak in week 2. Al denk ik dat het goed gaat komen.

Is aan de korte kant, ik heb wel het filtermateriaal uit de andere bak gebruikt en ongeveer 100 ltr water in de afgelopen 2 weken uit de andere bak erbij ververst.
Denk dat dit zeker helpt.

Tevens dezelfde verlichtingsduur en bemesting. Dus de planten groeien gewoon lekker door.
 
Oud filtermateriaal zal zeker helpen en verder de boel goed in de gaten houden;)
 
20170506_214650_edit_1494100416929.jpg
 
Oogt erg natuurlijk zo Daniel. Mooi werk.
 
Vanavond weer even onderhoud plegen.
Moet even een waterwissel plannen ivm de water waarden.

Ik merk dat er nu iets minder circulatie is in de bak, heb extra hout toegevoegd en dat beperkt de circulatie enigszins.

Dus even wat hout verplaatsen of wat stenen.

Maar ik ben wel bijna helemaal tevreden met de inrichting. Nu nog de puntjes op de i
 
De opstelling iets veranderd omdat de circulatie iets minder was.

En toch maar de planten voor het hout weggehaald, waarom zoveel planten als je een mooie achterwand hebt gemaakt
:D

De randen laat ik wel lekker vol groeien.

De waarden zijn goed.

No2 is 0 en No3 20

20170509_223319_edit_1494362327336.jpg
 
Et blijft echt een gaaf effect! Weet je al wat je gaat huisvesten? :!
 
Et blijft echt een gaaf effect! Weet je al wat je gaat huisvesten? :!

Bedankt.

Het visbestand is nu.

1x Betta man
10x Hara jardoni
4x Zebraslak
2x Black devil slak

Er komt nu alleen nog een schooltje in. En daar ben ik nog niet uit.
 
20170519_222036_edit_1495225371374.jpg



20170519_221847.jpg
 
Zeer Mooi :) mag je trots op wezen.

wat voor zand ligt hier in? en wat voor verlichting (kleur) hangt er boven
 
Bedankt.

Ik heb gewassen revierzand op de bodem. Een laag van 4 cm.

Heb ook een plaat piepschuim op de bodem zodat de bodem iets hoger oogt.

Er zit een juwel daylight en een juwel colour lamp T8 in de kap
 
Echt ween super mooie setup oogt heel natuurlijk :thumbs::D
 
Bedankt allemaal.

Ik heb nog alleen wat moeite om de balans te vinden in verlichting, bemesting en Co2.
Ik heb nu natuurlijk iets meer Watt onder de kap.

Ben nog zoekende naar de verhouding van fosfaat.

Maar de bak staat net 5 weken. En normaal ben ik pas na 8 of 10 weken zeker van mijn plan met een bak.
 
Ziet er goed uit zo!

Denk eerlijk gezegd niet dat je veel CO2 en bemesting moet toevoegen met de hoeveelheid planten die er nu in staan.
 
Ik geef nu Bio Co2 via Diy systeem met citroenzuur en bakingsoda.
Waarde nu 27mg/ltr.

12ml profito en 4.6 ml fosfaat. Ook hebben de planten rootsticks van Easy-life.
 
Ik geef nu Bio Co2 via Diy systeem met citroenzuur en bakingsoda.
Waarde nu 27mg/ltr.

12ml profito en 4.6 ml fosfaat. Ook hebben de planten rootsticks van Easy-life.
Die komen geen tekort :)
 
Het leven in het Aquarium.

20170520_221429.jpg

De Hara Hara is lekker aan het chillen.

20170520_221445.jpg

De Japonica lekker aan het grazen.

20170520_221502.jpg

En 3 Zebraslakken innig met elkaar vestrengeld.
 
Wat een mooi onderwaterparadijsje heb je gemaakt!
 
Bedankt allemaal.

Ik doe mijn beste. De nieuwe bak draait nu een week of 6.
Alles valt nu een beetje op zijn plaats,
 
Erg mooi Daniel en zelf had ik denk ik voorin een leuke Crypto gezet maar dat is persoonlijk;)
 
Zeer fraai, ik weet niet of het aan de foto's ligt, maar de kleuren met name van het hout zijn jaloers makend.
 
Erg mooi Daniel en zelf had ik denk ik voorin een leuke Crypto gezet maar dat is persoonlijk;)
Bedankt John,

Het plantenbestand is iets waar ik nog niet uit ben. Ik heb vorige week de hele bos links van de bak weggedaan. Ik merk wel dat elke plant die ik plant in dit kubus vormig aquarium veel effect heeft op de doorstroming.

De inlaat van de filter zit achter de boomstronk, deze stonk heeft gaten onderin en staat 5 cm van de achterkant van de bak voor doorstroming. De uitlaat zit boven, in het midden verwerkt van de stronk. Hierdoor is de doorstroming van boven naar beneden langs de voorruit en zo over de bodem ruchting de achterruit.

Zeer fraai, ik weet niet of het aan de foto's ligt, maar de kleuren met name van het hout zijn jaloers makend.

Bedankt Ton,

Ik heb 1 week met avtive kool gefilterd in deze nieuwe bak maar ben hiermee gestopt omdat ik niet ben overtuigd betreft de voor en nadelen van kool en planten bemesting. Met als resultaat dat het water een lichte thee kleur heeft gekregen.

En ik moet zeggen dat het me niet stoort. En het vissenbestand waardeert ook wel dit soort combinaties.
Heb ook wel purigen gehad. Maar zag hier ook niet echt de meerwaarde van in. Je hebt wel kraak helder water, maar ik vind dit effect ook wel erg mooi.

Vandaar de iets donkere uitsraling, maar de kleuren komen zo wel mooi uit.
 
Erg gave foto's!

Maar ik denk dat ik érg verknipt ben, want ik zie hier toch een soort van 18+ plaatje in...en nu ik dat eenmaal in deze foto heb gezien krijg ik het ook niet meer van mijn netvlies af ....... Sorry :oops::sorry:
 
Erg gave foto's!

Maar ik denk dat ik érg verknipt ben, want ik zie hier toch een soort van 18+ plaatje in...en nu ik dat eenmaal in deze foto heb gezien krijg ik het ook niet meer van mijn netvlies af ....... Sorry :oops::sorry:


Hahahahahahaha. Nu zie ik het ook. Potver, moet ik dus die tak gaan verplaatsen hahahahaha
 
Potverdorie, vandaag helemaal blij. Ik heb 10 Trigonostigma espei gehaald.
Prachtige visjes.

Maar nadat ik ze in de bak aanschouwde viel me iets op. Er zitten ook 2 Trigonostigma hengeli bij.

Dus 2 verstekelingen, omdat ze nog zo jong zijn kan je nauwelijks de verschillen zien.
Maar bij nadere inspectie is het toch duidelijk de Hengeli, met alleen een oranje streep boven de zwarte streep.

Hoe krijg ik die in godsnaam gevangen. En de LFS is tot dinsdag dicht. Pffff
 
Je ziet veel vaker dat deze voor een Espei wordt verkocht. Ze gaan prima samen en je zult het niet aan het gedrag merken denk ik. Ik heb er ook ooit 1 of 2 gehad en die gaan mooi mee in de groep hoor dus ik zou ze lekker laten zitten;)
 

Terug
Bovenaan