D
Deleted member 22453
Guest
Na een valse start afgelopen woensdag ivm het volledig mislukken van het plakken van de achter- en zijwanden met een poster, afgelopen donderdag alsnog een goede start gemaakt met mijn nieuwe Rekord 800.
Na de bak volledig ontvet te hebben met Ammoniak ivm hele vieze posterlijm, heb ik zowel de achterwand als rechter zijwand voorzien van Schoolbordverf. Dit had ik in het verleden al bij mijn Aqua 40 gedaan en is me ook nu weer prima bevallen. Zo zwart als met die verf krijg je het met geen enkele poster 🙂 Links heb ik wel een Poster geplakt met plakband, omdat ik niet de hele bak wil "verminken" met verf.
Onderstaand wat weetjes over de bak met daaronder de eerste foto's.
Aquarium
Rekord 800 (80 cm)
Filter
Juwel Bioflow binnenfilter
Lampen
18 watt Philips 830 achter
18 watt Philips 840 voor
Verlichtingsduur
8,5 uur
Bemestingsplan week 1+2
Profito 2 keer per week 3 ml
Easy Carbo dagelijks 1 ml
Nitraat 2 ml + Fosfaat 3 ml, 2 keer per week
Bacterieballetjes van Pure Aquarium, 4 per dag week 1
Bodem
HS Aqua grind zwart 1-3 mm verrijkt met Easylife Root Sticks en Sera Florenette tabletten
Achterwand + Zijwanden
Achter: Schoolbordverf
Rechts: Schoolbordverf
Links: Juwel poster "Rocks"
Flora
Limnobium laevigatum
Cabomba aquatica
Hygrophila polysperma
Cardamina lyrata
Echinodorus tenellus
Nymphaea red
Cryptocoryne wendtii green
Anubias Nana mini
Fauna
Vanaf week 5:
-Trichopsis Pumila of Vitatta (advies gewenst)
-1 soort nader te bepalen schooltje
Bak ontvet, afgeplakt en geverfd:
De Ikea Lack salontafel heeft standaard 4 poten en is van binnen hol! Zit gewoon karton in kwam ik van de week achter na het slopen van een kleiner exemplaar. Ik heb deze dus maar voorzien van 2 extra poten:
Dit keer geen hout in de bak, maar alleen stenen. Heb altijd hout in mijn bakken gehad, maar een keer wat anders is ook niet verkeerd. Toepassing van een terras voor de Crypto's in de hoek. Hier had de tafel dus nog maar 2 poten en zie je gelijk de rest van de woonkamer in spiegelbeeld 😀 :
Bak gevuld en ingericht, kijkje van bovenaf:
Totaalfoto, op de open plek ligt een Lotus bol te wachten om te gaan bloeien 🙂 :
Links:
Rechts met een Anubias die volledig in het niet valt, geschiktere plaats volgt later wel:
Na de bak volledig ontvet te hebben met Ammoniak ivm hele vieze posterlijm, heb ik zowel de achterwand als rechter zijwand voorzien van Schoolbordverf. Dit had ik in het verleden al bij mijn Aqua 40 gedaan en is me ook nu weer prima bevallen. Zo zwart als met die verf krijg je het met geen enkele poster 🙂 Links heb ik wel een Poster geplakt met plakband, omdat ik niet de hele bak wil "verminken" met verf.
Onderstaand wat weetjes over de bak met daaronder de eerste foto's.
Aquarium
Rekord 800 (80 cm)
Filter
Juwel Bioflow binnenfilter
Lampen
18 watt Philips 830 achter
18 watt Philips 840 voor
Verlichtingsduur
8,5 uur
Bemestingsplan week 1+2
Profito 2 keer per week 3 ml
Easy Carbo dagelijks 1 ml
Nitraat 2 ml + Fosfaat 3 ml, 2 keer per week
Bacterieballetjes van Pure Aquarium, 4 per dag week 1
Bodem
HS Aqua grind zwart 1-3 mm verrijkt met Easylife Root Sticks en Sera Florenette tabletten
Achterwand + Zijwanden
Achter: Schoolbordverf
Rechts: Schoolbordverf
Links: Juwel poster "Rocks"
Flora
Limnobium laevigatum
Cabomba aquatica
Hygrophila polysperma
Cardamina lyrata
Echinodorus tenellus
Nymphaea red
Cryptocoryne wendtii green
Anubias Nana mini
Fauna
Vanaf week 5:
-Trichopsis Pumila of Vitatta (advies gewenst)
-1 soort nader te bepalen schooltje
Bak ontvet, afgeplakt en geverfd:
De Ikea Lack salontafel heeft standaard 4 poten en is van binnen hol! Zit gewoon karton in kwam ik van de week achter na het slopen van een kleiner exemplaar. Ik heb deze dus maar voorzien van 2 extra poten:
Dit keer geen hout in de bak, maar alleen stenen. Heb altijd hout in mijn bakken gehad, maar een keer wat anders is ook niet verkeerd. Toepassing van een terras voor de Crypto's in de hoek. Hier had de tafel dus nog maar 2 poten en zie je gelijk de rest van de woonkamer in spiegelbeeld 😀 :
Bak gevuld en ingericht, kijkje van bovenaf:
Totaalfoto, op de open plek ligt een Lotus bol te wachten om te gaan bloeien 🙂 :
Links:
Rechts met een Anubias die volledig in het niet valt, geschiktere plaats volgt later wel: