Wat is er nieuw

RemcoS gaat naar afrika

• Onderwerp starter Onderwerp starter RemcoS
  • Startdatum Startdatum
R

RemcoS

Guest
Hoi allen,

Misschien kennen jullie me wel van mijn rio 180, zuid-amerikaanse biotoop. Zo niet neem eens een kijkje haha.

Maar goed... nu het verhaal.

Ik kwam met het opruimen van de schuur nog een bakje tegen van 60x30x40cm, ik kwam gelijk op het idee om hier iets mee te doen.

Jaja... een klein afrikaans bakje

Even later kwam ik ook nog eens 2x een achterwand module tegen, geen idee van welk merk.

Die komt er dus is, ik heb hem direct op maat gesneden en er los ingezet, ook één zijkant wordt dicht gemaakt.De andere kant wordt waarschijnlijk voor de helft dichtgemaakt, ik heb nog wat over maar ik twijfel er nog over.

Ik heb ook direct een nieuw binnenfiltertje besteld en siliconen-kit om de achterwand te kitten.

Tetra tec in 300 plus is het geworden, geen idee of het een goed filtertje is maar het was een aanbieding.

Kwa inrichting moet ik nog wat over nadenken suggesties zijn meer dan welkom, wel komt er sowieso hout in met daarop een plantje gebonden.

Ook kwa vissen bestand moet ik me nog gaan verdiepen ook voor dit geldt suggesties zijn meer dan welkom.

Hierbij wat begin foto's, foto 1 is hoe hij uit de schuur kwam. Foto 2 na een goede schoonmaak beurt en foto 3 & 4 met achter wandje erin.

IMG_4677.JPG

IMG_4678.JPG

IMG_4682.JPG

IMG_4683.JPG

Goed gestart zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Enig idee wat voor bestand je gaat houden of welke inrichting?

Goed gestart zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Enig idee wat voor bestand je gaat houden of welke inrichting?

Ik weet het nog niet, waarschijnlijk killivisjes
Inrichting zal wat hout zijn en stenen en afrikaanse planten.

Mooi Remco, ik ben benieuwd hoe je verder gaat inrichten en wat voor vissen je gaat houden!

Groetjes John.

Check vuilnisbakkie met vissies!
of mijn kubusaquarium.

heeft er iemand tips kwa planten, ik heb het een en ander al uitgezocht maar kom je uiteindelijk alleen uit bij anubia's.
welke soort planten zijn er nog meer?

Mooi Remco. Heb zelf ook nog ergens een 60cm bakje staan dus je brengt me op ideeën.
Succes! 😎

Remco,

Vallisneria, crypto's, bolbitus heudelotti , crinum soorten en diverse soorten anubias.

Groetjes John

bedankt, dus alles wat ik al had gevonden, nooit verkeerd om het zeker te weten.
vandaag is het tetra pomp(je) binnen gekomen, en de siliconen kit.

achter/zijwandje zit erin, nu laten drogen.

pompje draait nu mee in mijn huidige bak om er wat bacterien in te kweken, kan nooit kwaad denk ik.

Ik heb jullie hulp nodig, in de kap van het aquarium zit een lamp met e27 fitting

Zal dit genoeg zijn om alles te laten groeien?

Even een kleine update.

Ik ben op zoek gegaan voor een verlichtings-unit en een niet te dure.

Ik kwam uit bij vidaxl.com voor 33,- een led unit met witte en blauwe led. Ik heb had hem gelijk besteld, vandaag is hij afgeleverd door dhl.

Ik moet zeggen op het eerste gezien een goede unit, er zit zelfs nachtverlichting op, helaas moet ik daarvoor wel handmatig een knopje om zetten. Maar he... 33,-

Hierbij wat foto's

IMG_4765.JPG

IMG_4766.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan