Wat is er nieuw

Renswoude (NL) - Ocean & Lake

Koekieboe

Well-known member
Lid geworden
27 november 2025
Van 't weekend even geweest nadat ik al een hele poos niet geweest was. Wat blijkt, sinds april overgenomen door nieuwe eigenaresse.
Er was aardig huisgehouden qua inrichting, er zijn veel meer bakken bij gekomen voor livestock hoewel die nog niet allemaal even vol leken (maar da's een momentopname op zaterdagmiddag). Ze hebben een gezellig kinderhoekje die gelukkig niet langer bij de voordeur is, maar net achter de kassa halverwege de zaak. Er is een tafel waar je gezellig kan zitten.
Ze hebben benodigdheden etc voor zowel zoet als zout (zoals de naam doet vermoeden) en een diversiteit aan merken, van instap tot hoger segment.

Er is ruimte keuze hardscape, zelfs voor zoutwater, al heb ik zo gauw geen dojo gezien. Wel de grootste stukken seiryu die ik tot dusver in een LFS gezien heb (enkele stuks, geen bakken vol, maar soit).
De mensen zijn erg klantvriendelijke en de prijzen zijn goed vergelijkbaar met elders, het één is iets duurder en het ander iets goedkoper.

Ik heb een poosje met de nieuwe eigenaresse gekletst, die heeft een toffe visie voor de zaak. Ze heeft me goed verder geholpen bij mijn keuze qua aquarium en deze voor me besteld.
Met een paar weken zal die wel bezorgd worden en dan update ik wel weer verder 🙂

Ik reed er vandaag langs en had nu wel tijd om even naar binnen te gaan. Wat mij opviel waren de Latijnse namen van de vissen, de geslachtsnaam was afgekort tot alleen de beginletter 😵‍💫. De prijzen leken mij niet duur, maar ik kom niet veel in andere winkels dus eigenlijk kan ik alleen vergelijken met mijn lfs.
Mooie showbakken gezien. Ik heb wat levend voer gekocht en was aangenaam verrast dat ze ook osmosewater verkopen. Misschien dan nu toch maar eens mijn Borneo-aquarium op osmosewater zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan