Reserve onderdelen


Jack Sparrow

Well-known member
Lid geworden
3 februari 2023
Berichten
119
Leeftijd
45
Locatie
Winschoten
Welke onderdelen hebben jullie op voorraad of zou je in ieder geval op voorraad moeten hebben?(van bv externe filter)
Ik heb weliswaar een nieuwe Biomaster 600T, maar om "paniek" te voorkomen zou ik toch wel wat onderdelen hebben liggen voor mocht er wat kapot gaan.
 
als je eraan kunt komen een tweedehands zelfde filter.
Heb hier van alles wel dubbel, je zult altijd zien dat het kappot gaat terwijl de winkels dicht zijn.
 
als je eraan kunt komen een tweedehands zelfde filter.
Heb hier van alles wel dubbel, je zult altijd zien dat het kappot gaat terwijl de winkels dicht zijn.
Een tweede zelfde filter wordt mij even te gortig. Er moet eerst nog vis in mijn bak.
Maar zoals je al aangeeft, er is altijd wat loos als de winkels dicht zijn inderdaad.

Een paar onderdelen op voorraad is op dit moment iets voordeliger dan een tweede pomp :)
 
Ik heb in elk geval een reserve as. Niet o duur en die schijnen nogal een stuk te gaan bij eheim.
 
als je eraan kunt komen een tweedehands zelfde filter.
Heb hier van alles wel dubbel, je zult altijd zien dat het kappot gaat terwijl de winkels dicht zijn.

Hier hetzelfde. Compleet filter op voorraad met nieuw asje en impeller.
Ook nog het nodige aan slangen op voorraad, want zoals mijn opa altijd zei:”De beste raad is voorraad.”

Groeten,

Leopard
 
Ik maak me er niet zo druk om. Heb er dan wel 2 filters op staan dus als er 1 kapot gaat heb ik er nog 1 draaien maar dan nog. Bak kan dat wel ff hebben toch.
 
Zelf zou ik dan een as met rotor in huis halen. Eventueel een rubber afdichtring voor de kop.
 
Een opvoerpomp en een heater zijn hier de belangrijkste onderdelen om op reserve te hebben.
Maar vaak gaat iets stuk als je nou juist net niet in de buurt bent.
Toen ik nog een zeewaterbak had had ik wel een klein aggregaatje als backupp maar die heb ik maar 1 x gebruikt. Toen werd ook al ruim van te voren aangekondigd dat de stroom eraf moest voor halve dag.
 
Gelukkig is er in de huidige tijd altijd wel snel aan onderdelen te komen in nood.
Bij echte noodsituaties zal er altijd wel iemand op het forum zijn die je uit de brand kan helpen.
Ook kan je in deze tijd snel zien welke zaak wat op voorraad heeft.
Dat is wel weer een voordeel tegenover vroeger.
 
Heater is ook wel handig inderdaad. Misschien nog een wavemaker om het water in beweging te houden, of is een opvoerpomp weer verstandiger?
 
Zonder opvoerpomp staat mijn bak stil dus dat wil ik ten alle tijde voorkomen.
Een extra heater zou je ook standaard mee kunnen laten draaien als back Up maar dan moet je daar wel plek voor hebben.
Bij een bioloog is dit natuurlijk een stuk makkelijker dan dat je deze in het aquarium zelf moet plaatsen.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan