Wat is er nieuw

Resonantie geluid jbl 902

Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Via mp bovenstaande pomp gekocht, maar hij maakt een resonantie geluid. De uitvoerbuis trilt ook, dus ik denk dat pomp kop wat trilt waardoor ik voortdurend een zoemtoon hoor.

Vandaag de pomp open gehad maar dat witte pinnetje zit goed vast
Ik denk niet dat er lucht in zit. Ben alhevig aan het schudden geweest en hem schuin gehouden.
Hij draait vanaf half januari.
Heeft Iemand een idee om het op te lossen of zou kunnen proberen.
Eerst had ik een 701 deze was echt stil, maar is inmiddels verkocht
Ik hoor wel of er een idee is.

Das zonde Albert en ik sta ook op het punt om een 2dehands JBL e 1501 te kopen maar nu dit te lezen twijfel ik wel eerlijk gezegd want er zijn veel mensen die zeggen dat je nooit een filter 2dehands mag kopen want dan heb je er geen garantie meer op.

Kan een maandagmorgen/vrijdagmiddag product zijn heb in het verleden ook zon E 1500 gehad met het zelfde probleem gelukkig retour kunnen doen (nieuwe)
Daarnaast heb ik er nu twee draaien E 1500 die na veroudering zon 4 jaar oud inmidels toch wat meer geluid maken helaas
dit terwijl de 4 Eheim pro3 2078 e oplopend in leeftijd van 1 tot 8 jaar oud nog lekker stil zijn
Trillen kan ook veroorzaakt worden om dat de mandjes te vol zitten met media

Dat er dan geen garantie op zit is jammer maar ik kreeg er voer bij, teststrips en een jbl atomizer en dat voor 50 euro.
Moet ik niet klagen lijkt me. De atomizer is al 25 euro in de winkel.
En mijn pomp,, de701 hebik verkocht via mp. Die is wel goed. Dus ja.

Maar bedankt voor je reactie

Als je wel een bon bij de 2e hands krijgt is er niemand die weet dat hij gebruikt is overgenomen toch en zal je nog op garantie aanspraak kunnen maken dacht ik.
Ik wist niet eens dat de garantie vervalt als je iets 2e hands koopt.

Garantie vervalt niet als je hem tweedehands koopt, maar ik idd geen bon

Ok, ja zonder bon is dat wel een probleem.

De originele filtermaterialen zitten erin. Op 1bak na, daarin heb ik turf gedaan 300 g gedaan met er bovenop een strook witte watten

Komt het niet uit de kop en daarmee bedoel ik dat er iets mis is met de rotor?

Ja ik heb de indruk dat het uit de kop komt.
En alleen de uitvoer

Ja ik heb de indruk dat het uit de kop komt.
En alleen de uitvoer

Heb je al eens geprobeerd om een gewicht bovenop je filter te leggen?
Bvb een jute zakje rijst of mais, iets dat de vorm van de ondergrond aanneemt en wat gewicht heeft...
Soms kan dat het gebrom van een pompkop neutraliseren en/of trillingen absorberen...

Slangen zijn goed, en ik er nog geen gewicht op gelegd. Is wel een idee , maar zonder gewicht op de pompknop zou hij toch stille moeten zijn.
Zit op aquastore te kijken en daar hebben ze voor de 902 6 vleugeltjes op de rotor. Bij mij zijn er 4. Maakt dat een verschil?

Trouwens, leuk dar er zoveel mensen meedenken

maar zonder gewicht op de pompknop zou hij toch stille moeten zijn.

Mja, dat weet ik nog zo niet eigenlijk...
Ik heb een eheim classic staan waarvan de pompkop een hol brommend geluid produceert maar met een gewicht op de kop hoor ik niets meer....
Hangt wat af van de situatie denk ik maar je kan maar eens proberen, als het werkt is het een kleine onkost... 😀😉

Zal er een zak opleggen, ala ik er zelf opduw heeft het geen effect

Dat zal wat zijn als je het in Groningen hoort

2001072169.jpg

ik heb ook zon jbl.. prachtig geluid😛

Kan een maandagmorgen/vrijdagmiddag product zijn heb in het verleden ook zon E 1500 gehad met het zelfde probleem gelukkig retour kunnen doen (nieuwe)
Daarnaast heb ik er nu twee draaien E 1500 die na veroudering zon 4 jaar oud inmidels toch wat meer geluid maken helaas
dit terwijl de 4 Eheim pro3 2078 e oplopend in leeftijd van 1 tot 8 jaar oud nog lekker stil zijn
Trillen kan ook veroorzaakt worden om dat de mandjes te vol zitten met media
Klopt het dat je bij de Eheim filters de inhoud er apart bij moet kopen om te kunnen filteren :S

Vaak zit dat er niet bij maar bij de duurdere wel dacht ik Johnny.

Vaak zit dat er niet bij maar bij de duurdere wel dacht ik Johnny.
Das dan weer wel een voordeel als je zo'n filter 2dehands koopt dan zit al het filtermateriaal er wel al in.

Wanneer je pomp wat langer draait zal hij stiller worden omdat er een glibberig laagje op de rotor ontstaat. Verder zou je nog kunnen kijken of je slang niet ergens tegenaan ligt, tegen je onderkast bijvoorbeeld. Een stukje schuim doet dan wonderen. De pomp zelf kan je trouwens ook op, en eventueel, tussen (noppen-)schuim kunnen zetten.

Klopt het dat je bij de Eheim filters de inhoud er apart bij moet kopen om te kunnen filteren
Klopt heeft als voordeel dat je zelf kan bepalen wat je er in stopt ten aanzien van jbl die levert erg veel sponzen mee en of je daar nu op zit te wachten dat moet ieder voor zich uitmaken :juggle:😀

Dat is een rotor die men gebruikte voor de E900, volgens mij. Een oudere dus. Vroeger zaten die allemaal in de 00 series zoals de 1500 de 700 en de 400.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan