Wat is er nieuw

Resultaten russiche biotoop wedstrijd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeroenw
  • Startdatum Startdatum
"Under the waterfall of the forest river on Borneo"

"Lake Atitlan in Guatemala"

Dat vind ik persoonlijk wel de mooiste 😀
 
hmmm, vergeleken bij andere shows zijn de russen niet zo goed...
 
Lol idd 😀

Wil ook wel eens meedoen aan zoiets 😛
 
leuk voor ideetjes.
Toch leuk dat de bak van Leon er ook tussen staat.
 
Mss, leuk om aan te geven welke dat is? En wie Leon is??
 
Het is de bak waar de naam Leon bij staat.....................

Was altijd lid op dit forum, nu elders.
 
Sorry, Alex. Leek me wel duidelijk 🙂
De enige Leon, en de enige uit nederland als ik goed gekeke heb 🙂
 
Leek me ook wat overbodig om te vermelden welke bak het was. Maar is nu wel duidelijk welke bak het is denk ik. 😛
 
Ik heb niet alle bakken bekeken, en dacht wie is Leon. Niks meer, niks minder.
 
Geeft niks, ik scrolde gewoon en zag het staan, dus denk roep het even 😉 haha
 
nick_vis zei:
hmmm, vergeleken bij andere shows zijn de russen niet zo goed...

hmm.. vergeleken bij andere opmerkingen is deze nogal onduidelijk.
Heb niet vaak zo'n knappe collectie biotopen gezien. Da's wat anders dan aquascaping trouwens.
 
Moet ook wel toegeven dat er ook wel een aantal bakken bij zitten die wat aan de kleine kant zijn voor een deel van de bewoners die er in zitten. Maar volgens mij over het algemeen wel netjes ingevuld qua bewoners.
 
Ow jeroen, sorry
Had niet gezien dat dit een biotoop wedstrijd was....
Beetje snel gekeken 😛
En van biotopen heb ik helemaal geen verstand dus ik heb niks gezegd 😀
 
Ik had de site al een tijdje geleden gevonden, idd er mooie bakken.
Vooral nummer 4 van zuid Amerika vind ik een meesterwerkje. De inrichting, de vissen, het bovenwater deel en de kleur van het water maken het allemaal prachtig. Ik heb laatst in het tuincentrum nog staan twijfelen om wat Philodendron scandens mee te nemen voor bovenwater, maar wegens gebrek aan ruimte toch niet gedaan.
 
Er zitten prachtige bakken tussen, dat vooropgesteld!

Maar als je gaat kijken naar het niveau van biotoopcorrectheid zijn er behoorlijk grote (blackwater en clearwater door elkaar gehaald, een neontetra met een kardinaaltetra verwarren, om twee voorbeelden te noemen) en ook kleinere missers. In die zin zijn de opmerkingen van Heiko Bleher zeer leerzaam. Het is duidelijk dat hij de contest op zijn merites heeft beoordeeld, als biotoop contest en niet zoals andere juryleden (en aan de 'user votes' cijfers te zien ook bij de niet-juryleden) voornamelijk naar of het nu mooi is of niet. Als we hadden geweten dat Heiko commentator was hadden we onze bak ingestuurd, kunnen we altijd van leren.

En, voor de duidelijkheid. Dit is geen Russische competitie ofzo, maar de "JBL Biotope Aquarium Design Contest 2013".

~ Ivo
 
Juist het commentaar van Heiko maakt dit zo interessant. Hij is echt overal geweest.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan