Wat is er nieuw

Reverse osmose vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saheed
  • Startdatum Startdatum
S

Saheed

Guest
Beste mensen,

Ik heb een 2 vrage over hoe jullie omgaan met het hart van een omgekeerde osmose filter systeem. Het membraan namelijk. Overal lees ik dat het membraan niet droog mag lopen of lange tijd stil staan, want anders gaat het rendement op langere termijn verloren en kun je een nieuw membraan aanschaffen. Mijns inziens staat ie nooit droog nadat je het apparaat hebt aangesloten en aan de muur hebt hangen. Hoe dien jullie dat, dus ervoor zorgen dat het membraan niet droog komt te staan?

Tweede vraag, waarom is het membraan filter vervangen net zo duur als een compleet nieuwe RO systeem? Ik heb een Aqua Medic easy line 90.

Weet iemand dat?

Alvast bedankt.

als je hem elke week gebruikt zal die nooit droog lopen inderdaad.

als je de slangen omhoog hangt na gebruik blijft het water erin, je kan ook kraantjes kopen om hem helemaal af te sluiten na gebruik.

Wanneer je hem langere tijd niet gebruikt inderdaad de slangen hoger hangen en als het kan deze afsluiten met een dopje of iets dergelijks.

Het is net als met printers.

Het apparaat is niet zo duur. De cartridges dan weer wel.

Bij osmose ook zo.

Plastic onderdelen zijn goedkoop. Membraan is een zeer delikaat onderdeel. Niet eenvoudig te maken.

Het membraan blijft nat, als je de slangen afsluit. En een kraan zonder ontluchter gebruikt.
Anders hevelt het apparaat alsnog leeg.

Ok dank voor de reacties. Ik zal de slangen hoog ophangen dan en wekelijks effe het kraantje openen. Maar ben bang dat ik een nieuw membraan mag gaan aanschaffen omdat ik het 4 weken heb laten hangen zonder te gebruiken en slangetjes naar beneden, dus in dat geval koop ik een nieuw ro apparaat. Ben ik voordeliger uit.

Je hebt ze al voor rond de 45 euro dacht ik bij osmoseapparaat.nl

Ok dank voor de reacties. Ik zal de slangen hoog ophangen dan en wekelijks effe het kraantje openen. Maar ben bang dat ik een nieuw membraan mag gaan aanschaffen omdat ik het 4 weken heb laten hangen zonder te gebruiken en slangetjes naar beneden, dus in dat geval koop ik een nieuw ro apparaat. Ben ik voordeliger uit.

Eerst onder water zetten. dan water testen wat er uit komt.

Eerst kijken, he.

Ff kijken inderdaad, als de EC/TDS nogsteeds laag is is er niks aan de hand

Goede tip. Wat is een laag TDS waarde voordat ik over moet gaan tot vervanging van het membraan. Ik las ook ergens dat de KH waarde 0 moet zijn bij osmose water?

Goede tip. Wat is een laag TDS waarde voordat ik over moet gaan tot vervanging van het membraan. Ik las ook ergens dat de KH waarde 0 moet zijn bij osmose water?

Een membraan is nog goed als minimaal 95% van de tds/ec eruit gehaald wordt.

Stel je kraanwater is 100 uS. Dan mag je osmose niet hoger zijn dan 5 uS.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan