Review: Easylife AlgExit

Discussie in 'Product reviews' gestart door amberlizzy, 13 mei 2011.

View Users: View Users
  1. amberlizzy

amberlizzy

Lid geworden:
    22 okt 2007
    Nieuw product , iemand hier al ervaring mee??

[mod-edit: titel aangepast conform forumreglement]

2. faris

faris

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik had het product pas vorige week voor het eerst gebruikt, ik merk na een paar dagen dat penseelalg op mijn Javavaren begon te verdwijnen en na een week was de penseelalg helemaal weg.

[mod edit: link verwijderd zie het huishoudelijk reglement ]

3. JH

JH

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Nee,

Ik ben van mening dat als je alg hebt je balans niet goed is in je aquarium. Dus moet je eigenlijk uitvinden wat er niet goed gaat. te veel voedingsstoffen in de bak of te weinig planten of iets degelijks.

Algen bestrijden met een middel is denk ik een tijdelijk hulpmiddel of uiteindelijk redmiddel, vroeg of laat komt het weer terug als er verder niks veranderd in de bak.

4. safespot52

safespot52

Lid geworden:
    12 mei 2011
    Heb geen ervaring met dit specifieke product maar met andere soorten van dat merk nog nooit problemen gehad, zowel niet in mijn gezelsschapsbak als in mijn Tangayika en ik loop toch echt al een paar jaartjes mee, succes, Hans

5. TS
    TS
    amberlizzy

amberlizzy

Lid geworden:
    22 okt 2007
    Ik weet ook dat je alg moet bestrijden door de oorzaak op te zoeken, en believe me, I have!!
    Maar ik heb nog wat restalgjes.. waarvan ik dacht..hm..misschien met dat spul??
    Maar heb geen idee ook eigenlijk wat er in zit.

6. GL76

GL76

Lid geworden:
    29 jan 2011
    Heb ook enkele weken geleden plots extreme algengroei (penseelalg) meegemaakt. Heb vanalles geprobeerd: verlichtingsduur ingekort, vaker verversd, verversd met osmose-water, anti-fosfaat in mijn filter ... Uiteindelijk toch maar een behandeling van ongeveer 1 maand gedaan met Algexit van Easylife en wat blijkt, heden geen spoor meer van algen, zelfs niet op mijn achterwand. Ben er voorlopig zeer tevreden over en, niet onbelangrijk, geen schade aan planten of vissen :D

7. TS
    TS
    amberlizzy

amberlizzy

Lid geworden:
    22 okt 2007
    Ik heb het gebruikt en de restalgen zijn er inderdaad door weggegaan. Mijn [drijfplant] limnobium ook, dus die kunnen er denk ik niet tegen, aangezien ze voorheen mijn bak uit groeiden!

8. Rector Reflector

Rector Reflector

Lid geworden:
    1 jan 2011
    Ik heb ook het idee dat dit spul niet te lang gebruikt moet worden. Valisneria verslijmd en ook de Lotus lijkt er onder te lijden. Hoewel dit ook kan komen doordat deze nauwelijks voedingsstoffen kregen door de alg.

9. Tien

Tien Erelid

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Hoe lang heb je de vallisneria in je bak staan en deed deze het wel goed voor je het spul gebruikte?

10. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Komt de alg niet meer terug nu je gestopt bent met het middel?
    Het lijkt me meer een tijdelijke oplossing.

11. Didge

Didge

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Zulke middeltjes zijn altijd lapmiddelen die de oorzaak niet aanpakken. Dat de alg dus terug zal komen als de omstandigheden niet verbeteren lijkt me logisch.
    Ik heb het ook eens gebruikt,ook een soortgelijk middel zoals Protalon. Mijn ervaring is ook dat het niet geheel onschadelijk is voor je planten, immers als de alg ervan doodgaat (wat ook een plant is) dan zullen ook je planten er niet ongedeerd uitkomen.

12. TS
    TS
    amberlizzy

amberlizzy

Lid geworden:
    22 okt 2007
    klopt, achteraf ook spijt van het gebruik van dit product. Drijfplanten zijn compleet weg, pogestemon helferi en mijn alternanthera hebben een fikse klap gehad, hopelijk komen ze er bovenop! De pogestemon lijkt het te redden, over de alternanthera heb ik mijn twijfels :(

13. RobinH

RobinH

Lid geworden:
    1 okt 2010
    Weet iemand of een mosbol dit spul overleeft? Ik heb iets teveel alg in mijn, en ik zal uiteraard de bron moeten zoeken en aanpakken, maar dit kan ik pas over 1 of 2 maanden doen, dan is er een nieuwe lichtkap en kan ik wat meer focussen op de planten, in plaats van dat er heel makkelijk tekorten (aan licht?) zijn.

14. GonzAlex

GonzAlex Guest

Ik zou het er niet op gokken, omdat een mosbal bestaat namelijk uit een algensoort.
    Maar een mosbal kan je redelijk gemakkelijk uit de bak halen lijkt mij, dus plaats hem tijdelijk in een bakje met oud aquariumwater tijdens de kuur.
    Dat overleeft ie wel. Ik heb een mosbal een maand in een glazen pot op de vensterbank gezet.
    Uiteindelijk is ie gestorven door gebrek aan water tijdens mijn vakantie

15. RobinH

RobinH

Lid geworden:
    1 okt 2010
    Ok, ik zat zelf ook al te twijfelen. Dan hebben mijn garnalen pech en zijn ze een maandje hun mosballen kwijt.

16. Tan

Tan

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Verder nog iemand ervaringen?

17. Tan

Tan

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Ik zelf dan maar ;)

Ik heb 1 dosis gebruikt omdat ik wat last had van opstart algen. Niks ernstigs, maar ook niet mooi.

Na die ene dosis zijn die algen zo goed als verdwenen. Op 1 stuk hout is de penseelalg weg en op het andere stuk hout niet (?)

Nu zijn we 3 weken verder en begin ik te merken dat de blyxa wel heel ielig wordt en de reuzen ambulia groeit minder lekker dan voorheen en krijgt daarbij gelige plekken..

Komt dit door de exit of niet? Ik weet het niet, maar ga ook niet verder experimenteren. Met name omdat dit eigenlijk het enige geluid is wat ik hoor over dit product.

18. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Dus toch niet zo'n wondermiddel als er in het begin geroepen werd?
    Misschien moeten we toch gewoon gaan aquariumhouden. Dan gaat die alg ook weg namelijk. :)

19. venz

venz

Lid geworden:
    1 jan 2011
    Ik heb het ooit gebruikt bij veel groene alg in mijn bak. Het was echt een wondermiddel en de alg was echt snel weg. De alg is later ook niet meer teruggekomen. Geen neveneffecten kunnen waarnemen en de (drijf)planten zijn er niet slechter op geworden.

Ik heb een hele tijd later ook zweefalg gehad, maar daar werkt dit niet tegen. Daarvoor heb ik een UV-C lamp gebruikt en dat was voor de zweefalg een wondermiddel..

20. Juud

Juud

Lid geworden:
    22 sep 2011
    Ik heb het middel ook gebruikt tegen draadalg. Met de 3 dagen die er voor staan redde ik het niet. Na die 3 dagen heb ik nog met 2 dagen verlengd. Ik ben tegelijkertijd ook een stuk minder plantenvoeding gaan gebruiken. Ik was wat huiverig omdat ik garnalen heb, maar in de gebruiksaanwijzing stond dat het moest kunnen. Mijn garnalen leven (nu een paar weken na de kuur) nog steeds dus dat zit wel goed.

Mijn vallisneria is niet gaan verslijmen en doet het nog steeds goed. De Hemianthus Callitrichoides werd wel even bruin bovenop, maar ook dit heeft zich inmiddels hersteld. Als enige plant heeft de Rotala Wallichii het loodje gelegd.

Dit offer heb ik over gehad om niet langer een half uur per dag kwijt te zijn met de verwijdering van alg..

Wesley87 vindt dit leuk.
  21. arie o

arie o

Lid geworden:
    30 mei 2009
    Eigenwijs geweest en geprobeerd omdat ik wat draadalg had.
    Het helpt niet en al je planten gaan zachtjes aan kapot.

NicoleE vindt dit leuk.
  22. Wesley87

Wesley87

Lid geworden:
    11 jan 2018
    Probleem met baardalg is dat het sporen achterlaat dus dan moet je wel kuren of heel je bak leeghale, maar met sommige set UPS kan dat niet. Bij bijvoorbeeld gebruik van Ada soil of het geld moet op je rug groeien net als de alg

23. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Sporen van algen heeft iedereen wel in de bak maar het is de kunst om de omstandigheden zo te hebben dat ze niet zich gaan ontwikkelen. Kuren heeft weinig zin als je de oorzaak van de algen niet aanpakt.

24. Wesley87

Wesley87

Lid geworden:
    11 jan 2018
    Bij mij is de onbalans begonnen door potje vis voeding wat leeg ging in de bak in opstartfase, nu zijn mn waardes weer stabiel, maar kreeg enorme baardalg en explosie, ......een hele hoop geduld, 6.5 uur licht, co2 2 bel p/s (rio180). En toch wel een maand verder word het alg minder, word het grijzig en groeien mn garnalen de pan uit haha.
    Alleen kan het zijn dat het van mij een "fosfaat"alg is