Review:Repashy


caddyladdy

Well-known member
Lid geworden
11 november 2012
Berichten
456
Locatie
Wognum
Heb dit onlangs ontdekt en gebruikt en ben er zeer tevreden over. Vissen vlogen erop en leken wel wolven, hoewel de meeste vissen niet kunnen vliegen en de mijne niet op wolven lijken vonden ze het erg lekker;)
 
Via een ander forum ben ik in bezit gekomen van een sample van dit product.
Na de site bekeken te hebben waarbij ook een begeleidend filmpje is, had ik besloten om het te bestellen.
Mijn vissen vlogen erop als wolven, hoewel de meeste vissen niet kunnen vliegen, en mijn vissen niet op wolven lijken, vonden ze het mijninziens erg lekker.
Het is in verschillende mixen te krijgen, en persoonlijk vind ik het niet duur. Bijkomend voordeel vond ik dit makkelijker dan diepvriesvoer, wat al snel je water vervuild. Eea kan je in porties maken zo groot en veel als je wilt. Ik gebruik dit nu sedert enkele dagen en ben er zeer over te spreken.

Onderstaande tekst is van het product zelf.

Oorspronkelijk komt Repashy uit de USA maar druppelt langzaam maar zeker Europa binnen. Onder diverse hobbyisten blijkt het voer al razend populair. Mede door de unieke structuur, de mogelijkheid om een eigen unieke mix te bereiden voor elk type vis en de manier waarop het aangeboden kan worden aan onze vissen. De Repashy mixen vormen zich door de bereiding met kokend water tot een gel. De gel kan in elke gewenste vorm gegoten worden, en kan later als het afgekoeld is versneden worden tot voer porties. De gel kan ook in vloeibare toestand over stenen en hout gesmeerd worden.

In het aquarium blijft de gel minimaal 24-48 uur goed zonder het water aan te tasten. Ook behoud het zijn vorm en valt niet uit elkaar zoals bv voeder tabletten. Doordat Repashy gels langere tijd in het aquarium kunnen blijven bevorderd dit het natuurlijke voeder gedrag van de dieren doordat ze 24 uur per dag kunnen blijven eten zoals ze dat ook in hun natuurlijke habitat doen.

Elke voer soort is met de grootste zorg samengesteld voor elk type vissoort maar men kan ook een geheel eigen mix maken van verschillende soorten om een gel te bereiden die specifiek bedoeld is voor jou type aquarium en visbestand.

De bereiding is simpel.
Mix 1 deel Repashy met 2-3 delen kokend water.
Dat wil zeggen, 1 kopje Repashy en voeg daar 2-3 dezelfde kopjes kokend water aan toe.
Goed roeren en dan bewerken op bv hout en stenen, of laten afkoelen tot er een stevige gel ontstaat.

Na bereiding moet de Repashy gel beschouwd worden als vers voedsel.
- Je kunt het tot 2 weken in de koelkast bewaren in een gesloten verpakking.
- Je kunt het invriezen en bewaren tot wel 6 maanden, bv in blokjes gesneden in een bakje.
- Of je kunt het in plakjes snijden en drogen in een fruitdroger of als je veel geduld hebt, in de oven voor 8-12 uur op een lage stand.

De Repashy komt in verschillende hoeveelheden, van klein tot groot verbruik. De inhoud van elk potje voer wordt dmv van bereiding tot gel verviervoudigd in hoeveelheid voer! In verhouding doe je dus veel langer met een potje Repashy dan met elk ander potje voer. Dit maakt Repashy visvoer niet alleen leuk (om zelf je visvoer te maken en mixen) maar ook nog eens goedkoper op de langere termijn.

Wereldwijd wordt Repashy enthousiast ontvangen door vele hobbyisten, kwekers, dierentuinen en natuurlijk door de dieren zelf!! http://www.aqua-repashy.nl/
 
Ja, bij vochtig maken groeit het, door GIST.
Om daar veel geld voor neer te tellen.
Blender zelf een wat in elkaar.
Zelfgemaakte groenten- en fruitwafers boven bij Artikelen.


Nutteloze info Bertus. Het gaat over een product wat redelijk nieuw is en eenvoudig te maken, Ik ben er over te spreken. En dat je iets zelf kan maken snapt iedereen wel. Waarom een bak kopen als je hem zelf kan maken, wat zoveel wil zeggen als dat niet iedereen wil lopen klooien met blenders ed of zelf een bak wil plakken oid.
 
Nutteloos.? Nieuw???? dat product is al een tijd op de markt,hoor.

Is niet nieuw.
En als jij je geld voor een bak gist uit wilt geven, moet jij zelf weten.
Zo ik het doe, doe ik als een paar jaar, en ben er best tevreden mee.
 
DSC_0003.JPG
 
het gaat hier om een review van een product en niet of je het zelf kan maken en voor hoeveel, dat is waarom ik je info nutteloos vind.
 
Ik wil dit product al een tijdje proberen en ben dus wel benieuwd wat gebruikers ervan vinden. We hebben zelf geen blender in huis. Al hadden we er wel een, dan worden ze hier niet echt gelukkig als ik daar diepvriesvoer voor vissen in ga gooien.
Vandaar dat ik dit wel eens wil gaan proberen, mede door de grote variatie aan ingrediënten die erin zit (de community in ieder geval). Alleen de prijs houdt me nog wat tegen. Zeker vergeleken met wat je er in Amerika voor betaald is het hier nog behoorlijk duur.
 



Laatst was ik dit filmpje aan het kijken. Bij 10:48 begint hij Repashy klaar te maken en daarna te voeren aan z'n vissen. Hij gebruikt daar de "Grub Pie Fish" oftewel de insectenmaaltijd.

Ik had al van Repashy gehoord maar had er zelf nog geen ervaring mee. Hier op het forum lees je wel eens over Soilent Green. Na bovenstaand filmpje was ik toch wel weer benieuwd! Want kijk hoe makkelijk vissen het accepteren, van klein tot groot. Dusssss vandaag een potje van die Grub Pie Fish bij de LFS gehaald. Ik vond die met de insecten het tofst, als vega zijnde. ;-) En Repashy was in de aanbieding! :cool: Dus het moest.

Eenmaal thuis ben ik het spul gaan staan maken. Dat ging makkelijk zat, en ik vond de geur niet per se vies. (Die insectenmix zal ook wel wat geurneutraler zijn dan de recepten met vis of krill.) Gewoon in de aangegeven verhouding mengen met kokend water. Heb het toen een minuut of 5 in de vriezer gelegd om lekker snel af te koelen en klaar was Kees. Wat baantjes erover getrokken met een mes om kubusjes te maken, hop. En in de bakken geflikkerd.

Resultaat: gelijk een goede acceptatie en prima gevulde buikjes. Ook de gourami, die normaal niet snel van de bodem eet, ging erop los.

Dit spul schijnt 2 dagen in je bak te kunnen blijven liggen zonder uit elkaar te vallen of noemenswaardig te vervuilen. Te veel voeren is dan dus minder erg. Ook handig voor jongbroed, aangezien dat zo nodig de hele dag kan eten en niet steeds gevoerd hoeft te worden. Misschien weet het halve forum dit allemaal al, maar voor mij waren het eye-openers.

Ik vind aan dit voer ook wel makkelijk dat het voor lange tijd houdbaar is. Je haalt alleen zoveel poeder uit het potje als je nodig hebt, en porties die je op korte termijn opmaakt kun je in de koelkast bewaren (tot 2 weken). Wat te veel/extra is gooi je in de vriezer. Heb je nog aanmaakpoeder over dan kun je dat net zo goed ook in de vriezer hebben staan denk ik. Doe ik überhaupt met alle droogvoer die niet gebruikt wordt.

Nadeel 1: het is minder makkelijk of niet te gebruiken in een voederautomaat. Ik neem aan dat je de repashy dan eerst (zoals geïnstrueerd door de fabrikant) moet drogen in de oven. Daar ga ik (vooralsnog) niet aan beginnen.
Nadeel 2: de prijs; er zijn zeer zeker goedkopere merken voer, en als je zo graag gelvoer zou willen, is er ook zelf een recept in elkaar te flansen. (Maar met dezelfde voedingswaarde...?)

Maar ik vind het tot nu toe een winnaar. Het is een makkelijk product waar ik een meerprijsje wel voor over heb. En als je in bulk koopt scheelt dat ook al in de prijs. Ik denk dat dit nu mijn hoofdvoer wordt. (y) Alleen de ctenopoma nog zien te overtuigen, die is met eten erg moeilijk.
 
Ik heb ook net een potje gekocht en moet het nog gaan proberen, maar als mijn vissen er net zo gek op zijn als de gekko's komt dat wel goed. Enige is even hoeveel je er van moet voeren. Hoe groot is jouw bak en hoeveel Tepashy voer je, @Gino88?
 
Enige is even hoeveel je er van moet voeren. Hoe groot is jouw bak en hoeveel Tepashy voer je, @Gino88?
Dat moet ik nog even uitvogelen. :unsure: Als ik nu een paar kubieke cm erin gooi en ik kijk na een uur weer, is het weg. Vooral de goudvissen zijn onstopbaar merk ik, wat de juiste hoeveelheid moeilijk in te schatten maakt.

Is een 2-meterbak met 20 middelgrote vissen.
 

Terug
Bovenaan