Review: TC 420 led controller


C

Christiaan80

Guest
In het Kitelight topic wordt wel erg vaak verwezen naar dit apparaatje. Het is in feite dezelfde, maar een stuk goedkoper. Om KiteLight het gras niet teveel voor de voeten weg te maaien open ik een nieuw topic, speciaal voor deze die in China verreweg het goedkoopst te krijgen is. Ik heb er zelf ongeveer � 25,- voor betaald bij DX.com.

Inhoud:
- controller
- cd'tje met software (pled.exe)
- kabeltje om via usb te verbinden

Handige link: Handleiding Kitelight easy time control. Deze is nl hetzelfde, dus bij installeren kun je deze gewoon gebruiken.


Werking:
R(ood): kanaal 1
G(roen): kanaal 2
B(lauw): kanaal 3
Heb je, zoals ik, meerdere rgb strips, dan druk je de kleuren gewoon bij elkaar in de poort. Past makkelijk.

Warm Wit: kanaal 4
Koud Wit: kanaal 5

Ook hier geldt; meerdere strips kun je bij elkaar stoppen. Kleur bij kleur natuurlijk.

Het grootste probleem is om alle - draden bij elkaar in de V- poort te stoppen. Ik heb nu 6 led strips, dus 6 draadjes in 1 poort.

Omdat het nu nog niet perfect werkt, zal ik bij de volgende update wat foto's meesturen van het project.

Voorlopige conclusie: Wil je zonsopgang en -ondergang en maanlicht in je bak, dan heb je met deze controller goud in handen.
 
Christiaan80 zei:
Het grootste probleem is om alle - draden bij elkaar in de V- poort te stoppen. Ik heb nu 6 led strips, dus 6 draadjes in 1 poort.

Omdat het nu nog niet perfect werkt, zal ik bij de volgende update wat foto's meesturen van het project.

Voorlopige conclusie: Wil je zonsopgang en -ondergang en maanlicht in je bak, dan heb je met deze controller goud in handen.

ikzelf heb gewoon op de rgb strip draad gesoldeerd met massieve kern , dan is deze erg simpel op de tc 420 te monteren

het goud beaam ik
 
Ik wil ook de TC420 gaan bestellen. Wilde hem eigenlijk bestellen bij sign...., maar lees nogal slechte reviews op internet over levering etc. En zelf heb ik ook al 2 mails gestuurd met vragen wat hij kon leveren en ook daarop geen reactie.

Nu is mijn vraag, als ik hem bij dx.com bestel, wat zijn dan de bijkomende kosten bij de douane?(inklaring, btw etc) aangezien hij boven de 22 euro uitkomt.
 
Raffie zei:
Ik wil ook de TC420 gaan bestellen. Wilde hem eigenlijk bestellen bij sign...., maar lees nogal slechte reviews op internet over levering etc. En zelf heb ik ook al 2 mails gestuurd met vragen wat hij kon leveren en ook daarop geen reactie.

Nu is mijn vraag, als ik hem bij dx.com bestel, wat zijn dan de bijkomende kosten bij de douane?(inklaring, btw etc) aangezien hij boven de 22 euro uitkomt.

ik heb niks bijbetaald
 
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... User=19078


http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1487098


signled lijkt me niet slecht gezien ze zelfs hier posten

Shop signleds zei:
larsjeee zei:
Mischien valt het nog wel mee, Ik heb vanavond een mailtje terug gekregen van Signleds, dat ik hem kon terugsturen, en
dat ik een nieuwe zou krijgen�

even afwachten dus, maar als ik idd een nieuwe krijg, is de schade beperkt gebleven tot de porto kosten voor het terug sturen,
maar idd. nog steeds goedkoper dan de controller bij Kitelight..

China is het goedkoopste ja, maar het duurt een tijd voor het hier is, en als het dan defect is, en je moet het terug sturen,
dan kom je toch in de buurt van de kitelight prijs, maargoed het is dan idd. wel een heel stuk goedkoper en het risico waard vind ik dan,
want heb zelf ook vaker dingen uit china besteld..

de enigste reden dat ik hem bij Signleds had besteld, is dat ik hem dan sneller hier zou hebben.


het is me trouwens ook opgevallen dat er bijna geen andere led controllers op tijd zijn met 5 kanalen , alleen de duurdere Aquarium computers/controllers..
de meestte controllers kun je wel effecten enzo mee programmeren, maar er zijn er maar weinig die een 24 uurs programma hebben�

Jammer dat je niet terug vermeld dat je allang een nieuwe controller hebt ontvangen ondanks dat na comtrole is gebleken dat de eerste controller door eigen toedoen is gesneuveld.
 
Goed; de discussie over signleds graag in een ander forum.... :).

@Raffie; de leverancier is verplicht de waarde van het product op de verpakking te vermelden. Toen mijn controller geleverd werd, stond er keurig de waarde op de envelop gemeld: $ 15,87..... ;). Chinezen zijn niet gek hoor. En er komt zoveel post binnen dat ze echt niet elke envelop openmaken hoor. Je moet alleen wat meer geduld hebben. Vergeet niet dat de controller een voeding nodig heeft in de vorm van een adapter (5a output) of een power switch.
 
Wat betreftde adapter, ik heb er 1 van 8 amp, het is toch afhankelijk van de hoeveelheid leds?
 
Raffie zei:
Wat betreftde adapter, ik heb er 1 van 8 amp, het is toch afhankelijk van de hoeveelheid leds?


yep
 
@christiaan

je geeft aan dat het nog niet perfect werkt, wat werkt er nog niet goed dan?
 
Te weinig licht, maar dat ligt niet aan de controller hoor. Die werkt prima. Ik heb een nieuwe rol koud wit besteld en een rgb.

Nu:
- 2x koud
- 2x warm
- 2x rgb

Straks:

- 4x koud
- 3x rgb
- 2x warm

Dus dan moet het perfect zijn :).
 
Raffie zei:
@lowie

Hoe kan dat dan? Ik lees overal op internet dat je invoerrechten betaald boven de 22 euro?

Wat betreft sign.... Houd deze site me tegen.

http://www.beslist.nl/s0000016798/

Ze kijken niet zo nauw, krijg vaak zat bestellingen van 50 euro of meer vanuit china, heb nog nooit iets hoeven bijbetalen. En heb over tientallen keren over meerdere jaren.

als je het woordje gift opzetten is het tot 45 euro vrij van alles.

Ze komen pas in actie als ze zeker weten dat veel meer word ingevoerd, bijvoorbeeld een iphone waar ze zo de prijs van weten, of iets groots wat aandacht trekt.

Ik weet 99,99% dat je nooit iets hoeft te betalen als je deze dimmer koopt en laat versturen voor 25 euro.
 
Passen die extra leds wel allemaal in de controler? Of kun je de leds onderling nog verbinden?

Heb ook snel even gekeken,... Volgens mij is de vraag naar die dingen gestegen,..prijsje namelijk ook.
 
Je kunt de leds onderling verbinden en aansluiten.

Ik ben bezig met uitbreiding. Straks ziet het (denk ik, ben er nog niet uit) er als volgt uit:

- 3x rgb
- 4x koud wit
- 2x warm wit
 
Kan iemand mij aan de software voor de TC420 helpen? Het kleine cd'tje dat wordt meegeleverd kan niet in mijn computer en de software is voor zover ik gezocht heb niet te downloaden.
 
Bedankt!
Deze versie werkt echter niet met mijn TC420. Kan het zijn dat het een verouderde softwareversie is en heeft iemand dan de nieuwere versie voor me?
 
Ja, deze werkt wel! Bedankt! :)
 
Werkt die tijd een beetje? Blijft de tijd goed lopen?

Zomer- en wintertijd zal ik zelf moeten doen, denk ik zo, niet?
 
ik heb nog niet gemerkt dat de tijd niet goed loopt, zal er de komende tijd wat beter op letten.
 
Er zit gewoon een digitale klok in... dus lijkt mij dat die wel goed blijft lopen ja. Wintertijd moet met de hand. Je kan gemakkelijk de tijd aanpassen met het menu. OF je hangt hem aan je pc-laptop en synchroniseert de tijd met je laptop. is ook 1 klik in het programma.
 
Hallo,

Ik heb ook de LED controller TC420 en heb hier 2 RGB led balken met ieder 36 leds (dus totaal 72 leds) op aangesloten. Welk voltage en amp�rage moet ik dan aansluiten op de LED controller?

m.v.g.

Erik
 
Ook een vraagje aan de kenners.

Ik wil de TC420 gaan combineren met de LED units van Kitelight (vanwege de makkelijke bevestiging aan bestaande TL buizen). Is dit kant en klaar aan te sluiten door de aansluitkabels van de kitelight units te strippen? De controller van kitelight wordt geleverd met aansluitkabels met contrastekkers, maar de TC420 niet. Ik ben niet bang om wat te moeten knutselen, zolang het maar mogelijk is.
 
Duidelijk, bedankt voor de tip.
 
Heeft iemand misschien de waardes die je moet invullen in het programma voor de zonsondergang en opgang en het maanlicht

Mvg
 
Ik heb een vraag. Ik heb nu een Sera set met 9 lampen, Dus 3 controllers, 3 adapters etc.

Ik zou dit graag willen veranderen en een TC420 inzetten en de adapters en controllers verkopen.

Nu is het een beetje lastig om aan een goede (zware) adapter te komen die het voltage van de Sera (20volt) kan leveren bij een zwaar amperage (minimaal 10A). Zoals deze adapter.

Nou vroeg ik me af. Kan ik ook een 24 volt adapter gebruiken en het voltage op de TC420 beperken tot 20volt of is dat niet mogelijk?
 
Andwoord van mijn vader, zit in dat soort dingen:
Nee dat kan niet, want je kunt de voltage niet instellen op een tc420 dat werkt helaas niet zO.
Wat je wel kan proberen
Op ebay zoeken om een laptop adapter, over het algemeen iets van 19.5 volt. Die zijn er genoeg te vinden. Een 10Ah uitvoering zal wel wat zoeken zijn.
 
Je kunt in de TC420 toch de dimmer instellen op bijvoorbeeld 90%. Werkt dat niet voldoende?

Ik heb die winkel van die adapter al een bericht gestuurd. Er zit namelijk een potmeter op om het voltage bij te regelen, maar het bereik staat er niet bij. Dit kan 23-25 zijn, maar misschien ook 20-28. Als dat kan, zit ik al aardig safe. Die lampen zullen van 24 volt niet direct kapot gaan, maar echt goed is het ook niet.

Een 19,5V laptopadapter is geen optie. Ik moet 200w vermogen hebben en 19,5volt is niet voldoende. Bij lagere voltages gaan de lampen ineens een stuk zachter branden. Ik vermoed dat dat komt omdat de lampen een soort intelligent sunrise systeem hebben, waardoor er verschillende kleuren bij verschillende voltage opkomen.
 
Wacht het bericht van de zaak maar af dan.
Suc6 ermee verder :)
 
Nickey zei:
Wacht het bericht van de zaak maar af dan.
Suc6 ermee verder :)

Bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal zorgen dat ik een adapter vind die in ieder geval 20 volt gaat leveren. Ik ga sowieso nog even de huidige originele adapters opmeten onder belasting en vrij.

Ik heb het nog even geprobeerd met een laptopadapter van 19 volt. Deze blijkt inderdaad toch goed te werken! Dat kan ik in ieder geval als overbrugging gebruiken. Ik wil de Sera dimmers en adapters graag eerst verkopen voor ik wat anders koop (marktplaats).

Ik weet al weer hoe ik bij dat verhaal kom van het voltage tekort. Ik wilde van een van de lampen een nachtlicht maken met een 12 volt adapter, en dat ging dus niet. De lamp blijft dan helemaal uit. Ze gaan pas iets doen vanaf 14 volt.

Morgen hoop ik te horen hoeveel de voeding is bij te regelen. Zware 12 en 24 volts transformators kun je relatief goedkoop en makkelijk aankomen, maar 20 of 21 volt is een stuk moeilijker :'(
 
De voeding was inderdaad gewoon terug te regelen maar 20 volt :)

Nog wel even een tip voor dat PLed programma wat erbij zit. Deze is nogal brak geprogrammeerd qua filerechten enzo.

Als je wat opslaan in het programma, dan kun je deze gewoon zien, maar als je naar C:\Program Files\Pled gaat zie je de bestanden die je gemaakt hebt niet. Dit komt omdat het programma geen rechten heeft om in die map te werken, waardoor hij de bestanden op een virtuele locatie opslaat.

Mocht je de bestanden zoeken, moet je even kijken in %localappdata%\VirtualStore .

Je kunt dit ook voorkomen, door in de snelkoppeling aan te geven dat hij als administrator moet uitvoeren. Je kunt de bestanden dan gewoon weer naar Program Files kopi�ren. Sowieso hoor hij Program Files (x86) te gebruiken, maar doordat de locatie hardcoded in het programma zit in plaats van een variabele, doet hij dat dus niet... Programma houd zich namelijk totaal niet aan afspraken zoals Microsoft ze voorschrijft en 99,9% van de programmeur netjes opvolgen (om problemen te voorkomen na updates enzo).
 

Terug
Bovenaan