Wat is er nieuw

Riccia fluitans drijfplant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
hallo

Ik dacht om de riccia fluitans aan te schaffen als drijfmos, maar aangezien mijn aquarium nu de 2 de week indraait is dat niet te vroeg? Als deze aan het water oppervlake gaan zitten, gaan die de groei niet bellemmeren van de planten onderaan? En hoeveel belichting moet je dan hebben? Mijn belichting staat momenteel op 6u30 per dag. Dit om zoveel mogelijk algen te vermijden.

Groetjes cecile

Oeps ik lees hier nu heel wat negatieve reacties over dit drijfplantje. Blijkbaar toch geen goed idee dan.

Kunnen jullie mij dan een drijfplantje aanraden? Een met niet te lange wortels liefst

Salvina natans meschien? Ik heb een klein aquarium 54l met deksel

Ja, dat zou wel kunnen. Hij wordt meestal gebruikt als ''vastzittend'' plantje, dan heb je die nadelen niet. 😉

Oeps ik lees hier nu heel wat negatieve reacties over dit drijfplantje. Blijkbaar toch geen goed idee dan.

Kunnen jullie mij dan een drijfplantje aanraden? Een met niet te lange wortels liefst

Salvina natans meschien? Ik heb een klein aquarium 54l met deksel
Salvina natans is een prachtig drijfplantje maar zal je net als alle drijfplanten kort moeten houden en zeker in een klein bakje want anders krijgen de rest van je planten weinig tot zeer weinig licht maar dat weet je wel he.
Deze is ook een bijzondere mooie en de lange wortels mag je gewoon afbreken kan geen kwaad hoor.
http://www.hobbykwekers.nl/planten/item/limnobium-laevigatum

Zelf heb ik ook met snoeien gehad dat er van de Riccia stukjes af waren gekomen en dat vliegt dan inderdaad met de stroming mee.

Zelf heb ik Limnobium laevigatum als drijfplant en die vind ik erg mooi en goed onder controle te houden.

Die heb ik ook in de nano zitten en het enige dat af en toe moet gebeuren is het inkorten van de wortels.

Limnobium heb ik ook, hoop op snelle vermeerdering en lange wortels 😉 in sommige bakken wil je die lange wortels juist.
Simpel plantje, en altijd mooi.

Riccia hier ook, doet het prachtig! Heb nu een mat groeien van wel 10x10. Maar idd die plukjes die loslaten.... Ach wat is daar erg aan? Ik haal ze met een netje weg, maar ze groeien bij mij toch niet snel door. Ik vind het wel een leuk plantje hoor, maar Limnobium Laevigatum is ook leuk, en dat is erg makkelijk, ook om weg te halen. Salvinia Natans groeit ook bij mij, maar maakt heel kleine stekjes... Soms van maar één blaadje.... Ziet er wel leuk uit, maar moeilijker weg te halen en groeit razend snel.

Ok merci voor de tips allemaal.

En zou ik die nu al plaatsen of wachten totdat mijn aquarium ingedraaid is?

Groetjes

Limnobium heb ik ook, hoop op snelle vermeerdering en lange wortels 😉 in sommige bakken wil je die lange wortels juist.
Simpel plantje, en altijd mooi.
Groeit hier goed wortels zijn redelijk lang.

Hier begint het ook te komen, maar omdat ik verder weinig hoge planten zal hebben is wat groei van boven gewenst.

Ok merci voor de tips allemaal.

En zou ik die nu al plaatsen of wachten totdat mijn aquarium ingedraaid is?

Groetjes
Ik zou even wachten, veelal hebben ze goede voeding nodig welke nu bij je wordt aangemaakt o.a. No3

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan