Wat is er nieuw

RichD1011 goes planted!

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
31
Lolbroek dat ik ben!

Nee ik zoek wat planten die goed gedijen onder weinig licht, geen extra voeding en bij voorkeur (niet verplicht) opgebonden kunnen worden ivm uitgraven.

in mijn hoofd zit Anubias en Javavaren, maar zijn er nog meer opties?

Bucephalandra's, 2 soorten bolbitis (eerste 2 foto's), sagittaria subulata (wel in bodem, maar uitgraven is geen punt, vermeerdert als vallisneria.

Ow, en als je van mos houdt is willow moss (bronmos, laatste foto) misschien een optie. Groeit in bijna alle omstandigheden. Kan in de grond, maar kan ook overal opgebonden worden.

Sommige mensen zeggen Braziliaanse klimop, maar die smolt hier weg met weinig voeding en co2. Hoeft niet geplant te worden.

Screenshot_20200428_170128_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200428_170112_com.android.chrome.jpg
IMG_20200428_165939.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik schrok even..

Ik zat ook te denken aan de Bucephalandra soortjes, die kun je net als Anubias op steen of hout binden en zijn vrij makkelijk wat licht betreft.

Javavarens en anubais in alle varianten,( en vooral anubias zijn veel meer soorten dan de bekende barteri vormen)
Congovaren: bolbitis heudelotti, daarvan is een kleine variant die moeilijk te krijgen is, Bolbitis heteroclita difformis, en andere Bolbitis sp zijn een stuk lastiger.
Bucephalandra's
Mossen
Lagenandra meeboldii
schismatoglottis prietoi
crepidomanes soorten
Hymasplenium obscurum
en dan nog wat zeldzame plantjes die met goed zoeken wel te vinden zijn maar zeker niet standaard verkrijgbaar

iets meer voeding en licht maar kunnen ook op stenen groeien
pogostemon helferi
micranthemum tweediei "monte carlo"

hydrotocyle tripartita 'japan" is ook geschikt om op te binden en zelfs als drijfplant te gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan