D
doejfa
Guest
Ik vraag mij af hoe het water nu door het binnenfilter van een juwelaquarium stroomt. Ik dacht altijd van boven naar beneden, en dan via de pomp naar buiten, en dat de witte watten boven dus het eerste filter zijn. Maar nu begrijp ik van de eheim buitenfilters, dat de witte watten het laatste filter vormen. Als dat ook voor de Juwel binnenfilters geldt, dan gaat het water dus van beneden naar boven door het filter. Klopt dat?
Ik stel de vraag omdat ik de inlaatbuis + kop van mijn buitenfilter in het juwel binnenfilter heb geplaatst (in plaats van de binnenpomp) zodat het filtermateriaal als voorfilter werkt. Maar als het water beneden binnenkomt en rechtstreeks beneden naar de inlaatkop van het buitenfilter stroomt, heb ik niets aan het binnenfilternmateriaal daarboven.
Ik stel de vraag omdat ik de inlaatbuis + kop van mijn buitenfilter in het juwel binnenfilter heb geplaatst (in plaats van de binnenpomp) zodat het filtermateriaal als voorfilter werkt. Maar als het water beneden binnenkomt en rechtstreeks beneden naar de inlaatkop van het buitenfilter stroomt, heb ik niets aan het binnenfilternmateriaal daarboven.