Wat is er nieuw

Ring of death?

visje

Member
Lid geworden
10 augustus 2025
Leeftijd
34
Dag allemaal

Ik heb sinds vorige week donderdag yellow fire neocardina garnalen. Nu merkte ik een transparante ring op achter hun kop, die hadden ze niet toen ze thuiskwamen. Mijn KH is 7 en mijn GH is 7. Dat lijken mij goede waardes.
Is dit iets anders? En als het wel the ring of death is, wat kan ik doen?

Ik heb vandaag wel 2 succesvolle vervellingen gevonden (dus lege pantsertjes), dat lijkt mij een goed teken...

Ik ben ongerust. Kunnen jullie mij op weg helpen?

Dankjewel!

Visje

Bijlagen

• Screenshot_20251124_190938_Gallery.jpg
    Screenshot_20251124_190938_Gallery.jpg
    295.7 KB · Weergaven: 48
Het zou het kunnen zijn....voeding/waterkwaliteit/en wisselingen van het waterkwaliteit kunnen een rol spelen.
Maar het feit dat je al 2 vervellingen gevonden hebt en geen dode dieren ( toch ? ) nog geen hele grote paniek lijkt me.
Goed in gaten houden, als het water waar ze vandaan kwamen heel anders was dan waar ze nu inzitten zou dat het misschien kunnen zijn.
Hebben veel dieren het ?

Het zou het kunnen zijn....voeding/waterkwaliteit/en wisselingen van het waterkwaliteit kunnen een rol spelen.
Maar het feit dat je al 2 vervellingen gevonden hebt en geen dode dieren ( toch ? ) nog geen hele grote paniek lijkt me.
Goed in gaten houden, als het water waar ze vandaan kwamen heel anders was dan waar ze nu inzitten zou dat het misschien kunnen zijn.
Hebben veel dieren het ?
Ik heb nog geen dode garnalen gevonden en er zijn veel dieren die het hebben. Bedankt voor het meedenken!

Even spaarzaam zijn met waterwissels, dit triggered juist het vervellen en als ze het moeilijk hebben wil je dat juist niet aangezien dit ze energie kost (en voor de dames nog meer energie gaat kosten omdat de mannetjes dan als gekken achter de vrouwtjes aan gaan).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan