Rio 125 Azië Bestand


R

Redzxv

Guest
Hallo iedereen!

Graag wil weer beginnen met de aquarium hobby: maar nu met meer verstand (Vroeger was ik namelijk een kind die graag een goudvisje hield in een kom. Haat me niet aub :oops:)

Ik ga een Rio 125 aanschaffen met de maten 81x36x50cm, zoals in de titel al staat zou ik graag een Azië biotoop willen creëren.

Zelf zat ik te denken Rasbora Galaxy rond de 12 stuks ongeveer.
Voor de rest was ik ook over een Betta na aan het denken. Alleen dit zou dan niet samen gaan met de Galaxy's.

Hebben jullie leuke suggesties voor een bestand om de Rasbora Galaxy's heen gebouwd, en een suggestie bestand om de Betta heen gebouwd?

Dankjullie wel!
 
de Betta splendens, en Galaxy kunnen prima samen, als de temperatuur zo rond de 22 graden ligt zijn beide soorten wel tevreden.

Voorstel:
6 Botia striata/8 ambastaia sidthimunki
12 Celistichthys margaritatus
8 Rasbora borepetensis/ 8 Trigonostigma hetoromorpha
1 Betta splendens
 
ik heb ze jaren gehad, het zijn een van de meest vriendelijke en rustige Botia soorten die in de handel aangeboden worden. de grootste exemplaren worden ongeveer 10cm, maar de meeste blijven rond de 8 á 9cm steken. mijns inziens zou dit dus prima moeten kunnen.
 
de Betta splendens, en Galaxy kunnen prima samen, als de temperatuur zo rond de 22 graden ligt zijn beide soorten wel tevreden.

Voorstel:
6 Botia striata/8 ambastaia sidthimunki
12 Celistichthys margaritatus
8 Rasbora borepetensis/ 8 Trigonostigma hetoromorpha
1 Betta splendens

Bedankt voor je voorstel!
Ahh ik dacht namelijk dat de galaxy's wellicht te klein waren om samen met een betta gehouden te worden.
 
ik verwacht niet dat de Betta de galaxy's op zal eten.
 
Mocht je gaan voor een betta,een school galaxy's en een bodemvis dan zou ik de galaxy's uitbreiden, in grotere aantallen zijn ze namelijk veel minder schuw
 
De belangrijkste beslissing is de bak.
80 lang en 50 hoog is mooi maar 36 diep vind ik minder.
80x50x50 is mooier.

Als je dat voor elkaar kan krijgen raad ik een van de Pangio soorten als bodem vis aan 8/10 stuks.
18 Celestichthys margaritatus.
En dan eventueel een beta.
 
Super, bedankt beide!
Ik heb toch in het weekend de Capri 80 aangeschaft aangezien ze de Rio 125 niet op voorraad hadden.
Maten zijn dus nu: 80x31,5x46,5 cm [l x b x h]

De maten zijn dus iets kleiner.
 

Terug
Bovenaan