Wat is er nieuw

Rio 125 filter Vs Eheim Aquaball 180

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Mijn Rio 125 staat vanaf 14 december te draaien, dus nu net 2 weken. Heb vandaag al het filter schoon moeten maken, omdat de stroming te zwak was. Nu heb ik hem gisteren wel compleet verbouwd. Van dit:

20211225_204204.jpg

Naar dit:

20211229_205443.jpg

Dat zal ook niet geholpen hebben aangezien we vrij grof te werk zijn gegaan. Nu ben ik wel aan het kijken naar een ander filter, een Eheim Aquaball 180. Zag ze gisteren bij Utaka in Amersfoort in de bakken zitten en ze lijken goed werk te leveren. Iemand hier ervaring met de Eheim filters? Beter dan het standaard interne filter van Juwel?

Dankjewel alvast voor jullie adviezen.

Ik heb zelf een Eheim Biopower 200 in mijn 60L juwel aquarium. Vrij sterk dus maar fijn sterk filter en betere ervaringen mee dan de filters van Juwel zelf.

Ja die heb ik er nu ook inhangen. Veel beter dan de Juwel. Heb ondertussen ook al het Juwel filter eruit gehaald. Geen moment spijt van.

Ja de meeste intern ingebouwde/meegeleverde filters voldoen niet, te weinig capaciteit

Mijn ervaring is dat die juwel filters zeker niet onder doen voor de grotere interne filters. Wil je echt een stap maken in je filtering, overweeg dan een extern (pot) filter.

Ik ben juist wel fan van de juwel filters....

Het is maar net hoe je er mee om gaat...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan