Wat is er nieuw

Rio 125 filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
A

Aquamitch

Guest
hallo,

Sinds enkele jaren heb ik een Eheim 2213 filter. Sinds enkele dagen lekt de filter bij de uitmonding waar de slang op vast zit.

Nu wil ik waarschijnlijk een nieuwe filter gaan halen, echter weet ik op dit moment niet welke geschikt is.
Bij de Eheim 2213 had ik het idee dat deze mijn bak niet voldoende schoon hield, dit doordat er veel vuil door de bak zweef.

Welke pomp adviseren jullie mij?

Ik heb ook de 2213 op de 80cm en dat gaat perfect. Had je wel filterwatten in de filter want normaliter zorgt dat ervoor dat je geen zweefvuil krijgt. Lekt hij bij de aansluiting op de kop?

Ja hij lijkt bij de aansluiting op de kop.

Deze heeft trouwens maar 440L/u en als ik kijk naar de JBL E901 deze doet 900L/U

Ja maar 440 liter is bijna 4x de inhoudt van de bak dus daar hou je ongeveer 2x netto van over en dat is normaliter voldoende. Ik heb de 901 op de meterbak van 190 liter.
Je kan ook kijken naar de 701 bijvoorbeeld.

Klopt inderdaad. Deze zou ook voldoende zijn.
Mij lijkt op dit moment geen andere oplossing dan een nieuwe filter te kopen dit omdat hij lekt en de Eheim mij niet echt bevalt.

Ok, toch zou de 2213 goed moeten zijn denk ik maar ook JBL heeft prima filters en zoals ik al zei heb ik de 901 en daar ben ik tevreden over.

Btw, de oude serie 901 is nu goedkoop geworden na de lancering van de 902 serie. Dat zal voor de lagere serie wel net zo zijn dus wellicht kun je hier voordeel uithalen.

Inderdaad! Bedankt voor de link!
Welk merk zou je me aanraden als ik moet kiezen tussen de Eheim en de JBL?
Ik denk dat maken van de 2213 geen zin heeft? nu repareer ik dit en morgen is dat kapot... hij is overigens 2,5 jaar oud.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan