Rio 125 Led van kraantje


K

kraantje

Guest
Mijn nieuwe bak die nu 6 weken staat..

Gebruik gewoon de binnen filter (zonder de koolspons) met sinds een week een klein skimmertje.. Co2 na 1 week erop gezet en na drie weken mini japonica garnalen toe gevoegd..
Begonnen met 7 uur licht met de nieuwe led buizen van juwel..Nu 4 uur licht 2 uur pauze en dan weer 3,5 uur!
Ze geven erg veel licht en weet nog niet wat ik ervan moet vinden.. Opstart algen zijn aan het verdwijnen, zakje seachem purigen in de filter gedaan 1 week geleden en de bruine alg verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Had ook gelijk last van draad algen maar nu de meeste planten zich hebben aan gepast en langzaam begonnen ben met planten voeding (Easy life carbo en profito) is het bijna weg!

Heb de bak opgestart met de tropica app en dat betekend regelmatig water wissels en gelijk co2 erop!
Raak niet zo snel meer in paniek van wat algen en opstart wormen en heb de tijd om de bak te laten rijpen..
Wil eerst de bak lekker laten draaien voordat ik er vissen in zet..

Planten lijst: Alternanthera reineckii , Cyperus helferi , Ranunculus inundatus , Hygrophila pinnatifida , Lilaeopsis Novea-zelandia , Pogostemon helferi , Limnophila sessiliflora, Java mos, Drijfplantje : Limnobium laevigatum..

Nog wat stekjes java varen die ik nog had en wat hoornblad, braziliaanse klimop, sterrenkruid, belgisch groen en rotala rotundifolia voor de opstart.. Klein stekje echinodorus vesuvius omdat ik die gisteren over had uit een andere bak :) Ben vast nog wat vergeten maar laat de toppers staan!
Verder hout, stenen en een bodem van dennerle met kleibollen op diverse plaatsen!

Tips en aanmerkingen altijd welkom!

Gr Michel.

20171012_111312.jpg
 
Leuk Michel.
Heb je een blauwe achtergrond of komt dit door de foto?
 
Mooie bak! Die led verlichting is erg fel idd. Zonder co2 zit alles onder de draadalg :/. Is ook geen controller voor helaas.
Nee idd tot nu toe met co2 , goed snoeien en poetsen komt het goed! Als er draad alg blijft komen ga ik testen met andere lampen, combi met de led..
Zat ook te denken om er reflectoren (van Juwel) aan te hangen maar dan het spiegelende reflector gedeelte eruit te halen zodat ik de lampen meer kan richten..
Knal er ook lekker wat dijfplanten in zodat het licht een beetje gedimd wordt..
 
Update..Bakje loopt op zich goed gisteren weer ververst en profito toegevoegd.. Pogostemon helferi groeit goed in deze bak! Morgen even het water testen en is kijken wat de nitraat en fosfaat waarde zijn.. Weet nog niet of deze nieuwe led lampen geschikt zijn voor mooie rode planten, blijf volhouden!!
Fijn weekend nog!

20171021_193742.jpg
20171021_184700.jpg
 

Terug
Bovenaan