Wat is er nieuw

Rio 125 planten bakje ....van Jeepke

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeepke
  • Startdatum Startdatum
Helena's hebben hier korte metten gemaakt met de torenslakjes hoor! Laat hun formaat je niet op het verkeerde spoor zetten

Mijn Helena's heb ik drie keer gezien, daarna nooit meer. Ja, 1 keer zat mijn Loricaria parva bovenop 1 van de slakken...

Hier zit ijzer in maar in mindere maten en omdat ik toch 2 soorten aan planten heb die wat rodere vorm aannelen als ze wat dichter bij het licht kopen boost ik dit nog even graag voor een mooie dieoe kleur en ook voor de cabomba die ik zou willen aanschaffen zou dit ook toepasselijk zijn om dit extra te doseren

... mvg

Ja dan is wat extra nooit weg natuurlijk.

Bedankt ,
Woensdag ben ik terug thuis van mijn werk en zal ik een update doen zowel voor en na snoeien en een 50% waterwissel ...

Mvg

IMG-20170902-WA0017.jpg

hier alvast een kleine update ... wat druk gehad aan boord maar zal de komende dagen wat fotos en info toevoege ... heb reeds elke week een hoop moeten snoeien alles groeit als kool aleen laatste week heefd ieland teveel gevoerd omdat ik aan boord zat dus alles staat niet optimaal maar schat dat dit over 1 week terug goed is zeker na de waterwisseling ... mvg
werk nog steeds met ei methode en co2 de kuur easy carbo ben ik mee gestopt..

mvg
20170917_184257.jpg
20170917_184230.jpg
20170917_184236.jpg
20170917_184242.jpg
20170917_184240.jpg

zoals je ziet groeit het japanse klavertjes bos zowat over het gras heen ... ik denk dat ik dit zo ga laten doorgroeien en het gras weghaal zodat het bos wat verder over de grond heen loopt want het gras doet het niet zogoed denk dat dit aan de bodem ligd .. het gaat niet kapot maar groeit niet echt meer door ....

mvg

bak lijkt ook beetje verstoord qua macros en micros sinds ik een grote afnemer hiervan uit de bak heb gehaald weet de naam niet meer goed maar deze stond in de midde die kan u trug zien op de andere fotos ... heb deze eruit gehaald omdat ik hem wat te woekerend vond nam veel licht weg van andere planten ... mvg

20170920_142808.jpg
bedankt .. vandaag snoeien wat verzetten en waterwissel ... straks een update ,

mvg

Blijft een leuke vis, de Epalzeorhynchos frenatum!

Heb deze jaren gehad. Heel leuk beestje en een mooie verschijning.

hallo ,
heb het gras wat naar voren gezet en goed ingetrimt en het rotala meer naar achteren en daarvoor de javavarens zodat de bak wat ruimer staat ...

mvg

20170921_120657.jpg

20170922_190824.jpg
2 nieuwe aanwinsten ... de l114 en l081 .. beide zullen niet in de bak blijven na verloop na tijd maar maat ze liever nu even hier zitten zodat ik ze wat beter in het oog kan houden bij het voeren in de grote bak is dit wat moeilijker uiteraard .... beide doen het goed aleen de l081 is ietjes magerder deze ga ik proberen wat extra muggenlarven te voeden en extra tabletten ....

mvg
20170922_214807.jpg
20170921_180714.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan