Wat is er nieuw

Rio 125 van Laetacara.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laetacara
  • Startdatum Startdatum
Re: Rio 125

Prachtig Aquarium!
Hoe kom je aan die stenen in je bak? Aquariumwinkel of gewoon bouwmarkt?

Hahaha gewoon mee genomen uit het museum park in rotterdam 😛 maar in tuin centra's hebben ze ook kost bijna niks.

Thuis wel even kalk testje gedaan met azijn.

(...) ik probeerde nog zo on opvallend te zijn 😀

en dan toch nog in de krant staan

zat daarnet lekker te staren naar me aquarium en vind dat mijn ancistrus gelukkig wat rustiger is geworden niet meer zo agressief tegen de reset.

maar wanneer zijn de de laetacara's donker en licht

donker = blij of bang
of andersom?

Er zijn niet slechts twee mogelijkheden aan kleur. Dat ligt een stukje gecompliceerder.

ooooo oke,

ik vind wel dat als ze donkerder zijn wat meer op hun gemak zijn. en als ze wit zijn een beetje op hun hoede of wanneer er wat is gebeurt.

zoals dat ik mijn handen in het aquarium zat of de klep valt te hard dicht 😛

En dat dus terwijl donker (richting zwart) kleuren ook een teken van stress kan zijn.

Fenomenaal. Prachtige blackwater tank.
Het moeilijke aan donkere bakken vind ik zelf is zichtbaarheid en donkerte op mekaar afstemmeN;
Ja kan een bak zo donker maken dat je eigenlijk niet veel meer ziet.
Dat overkomt mij soms als de drijvers de bak even dichtgroeien.

Maar bij jouw bak is er een mooi spel tussen licht en donker.
Het ziet er heel dynamisch uit.

Ik neem aan dat je stukken PVS over de TL hebt geschoven om die schaduw te cre�ren?
Kan die PVC tegen de hitte van de lampen?

Bedankt voor de compliment.

Ik heb inderdaad pvc buis volgens maatje 35 of groter zelfs, zodat de warme lucht er ook uit kan. De grijze kleur heb ik gebruikt, maar dan heb ik ook pvc die tegen hoge druk kan. Volgens mij is het materiaal zelf 5mm � 8mm dik

Heb (nog) geen rare dingen opgemerkt kwa smelten ofzo.

Ik zou trouwens het water nog donkerder willen hebben hoe kan ik dit het makkelijkste doen? Elseprop thee maken? Door elseproppen in een panty te doen?

Durf nameljjk nooit elseproppen van de grond te rapen en dan in het water te doen....

(Moet wel nog de turf verversen binnen kort. Deze had ik tijdens het herinrichten laten zitten. Het is nu zo een 2 maanden oud. Werkt als het goed is 3 maanden lang toch?)

Met elzenproppen wel opletten voor de KH- en pH-verlagende eigenschappen.

Nog een paar opties:
- Toevoegen van rooibosthee. Daar rijgt het water zo'n mooie rode gloed van. Je gebruikt daarvoor biologische rooibosthee, zonder enige toevoeging.
- PVC buisjes om je lampen. Je kunt dan ook spelen met de lichtinval: bepaalde plekken wel en bepaalde plekken niet.
- Meer drijfplanten of een Hydrocleys.

Ja die hydrocleys vind ik prachtig alleeb zijn ze bijna nergens te vinden of de levertijd duurt lang.

Enig idee hoe ik hier anders aan kan komen?

Of zijn er mensen die een stekkie voor me hebben?

Oproep via het forum bij het subforum 'gevraagd' doen.
Of via Marktplaats.

Zal zo goed als zeker via het particuliere circuit moeten komen. In een winkel zie je deze eigenlijk niet.

Hmmm

Gisteren had mijn laetacara eitjes gelecht. Ze waren erg waakzaam maar toen ik vanochtend ging kijken zijn deze helaas opgegeten door de ancistrus.... 🙁

Ja, dat zijn rovers in je bak.
Ik heb e al uit verschillende bakken eruit gehaald.
roofden ook de eieren bij de sturisoma,s .

Ik heb denk toch verkeerd gekeken. De eitjes zijn uitgekomen 😀

Zeg dat wel, je denkt dat de eitjes opgegeten zijn, en dan zie je later jongen rondzwemmen..Leuke verassing, maar het moet wel verschieten zijn. 😛

Ze zijn helaas allemaal als nog op gegeten....

Misschien ook wel goed. Anders word mijn aquarium te vol. En dan moet ik er nog 1 halen enzo vind me vriendin niet zo leuk...

Mijn ervaring is dat hoe meer ze richting eitje balts gaan hoe donkerder ze werden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan