Rio 125 verlichting kapot, ik vermoed de vsa.

J

Jellebelgie

Guest
Beste mede forumleden.
Mijn verlichting voor mijn rio 125 is kapot. Ik heb al geprobeerd met nieuwe lampen zonder succes. De stroom komt goed binnen in mijn vsa maar gaat niet verder, ik voel hem wel nog halverwege. Hier uit concludeer ik dus dat de vsa kapot is. Nu heb ik drie keuzes of ik koop een nieuwe balk aan 100 euro, wat ik dus niet wil, ik vervang enkel de vsa (balk is netjes opengemaakt met verfbrander lijm los gekregen zonder verdere schade), of ik maak een volledig nieuw systeempje.
Nu is mijn vraag als ik een andere vsa koop waar moet ik opletten? Ik kwam al tips tegen als koop een standaard tl verlichting en rip de vsa er uit maar waar moet ik dan op letten en is dat wel verstandig?
Als ik een nieuwe maak, hoe pak ik dit best aan, met huis tuin materiaal. Maw ik ga morgen naar de dhz zaak en wat moet ik meebrengen. Ik zou het nieuwe systeem dan gewoon in de balk zetten en terug netjes toe lijmen etc.
Is het raadzaam, aangezien tl lampen voor juwels nog al vrij prijzig zijn ook direct dit om te bouwen zodat ik relatief goedkopere tl lampen kan gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Of overgaan naar ledstrips
 
Dat heb ik ook al gedacht maar die komen toch vrij duur uit niet?
 
Licht eraan wat je wil
Je kan het zo duur maken zoals je wil

Ledstripkoning is wel goed en goedkoop
 
Hmm het overwegen waard maar ik kijk nog uit naar wat andere tips!
Ik zie dat dat toch ook nog vrij prijzig uitkomt aangezien de voorgestelde strips maar 10 cm lang zijn en het een bak van 80 cm is.
 
Ok� super, ik had verkeerd gezocht sorry!
Is een enkele strip voldoende of is het toch beter met een dubbele te werken? Ik wil dan namelijk wel het lichtvolume benaderen als ik met mijn T5 lampen had. :)
 
Ik zou
1 rgb strip doen
En 1 enkele witte strip
 
Terug
Bovenaan