Rio 125 "Welcome to the jungle" van JdeV


JdeV

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
600
Leeftijd
38
Locatie
Zwartewaterland
Ook maar eens een album aangemaakt, vele jaren al aanwezig en nu moet het er maar van komen.

Een rio 125 dus, meer ruimte is er momenteel niet. De indeling is een paar keer aangepast en binnenkort vind de "voorlopig" laatste aanpassing plaats. Volgende week gaat het interne filter eruit, de cristalprofi e901 draait nu al een weekje mee.

Maar goed, even een foto snel met de tablet genomen:
20170728_205532.jpg


Beetje donker, de javavaren links staat er nu net in op een tijdelijke plek. Voor 1 euro kon ik hem niet laten liggen. Deze komt straks op de plek van het interne filter. Hij staat nu nog voor de echinodorus bleheri.
Achteraan begint de cryptocoryne balansea nu ook goed te groeien en uitlopers te maken dus is dat binnenkort ook dicht.
 
Ziet er goed uit!

Weekje meedraaien? Maak daar maar 3 weken van! En ondertussen de oude filter niet verschonen!
Oude filter slibt dicht en de baccies verhuizen ondertussen naar de nieuwe.
 
3 weken ja? Ik dacht altijd 2 weken.
Ik heb wel de watten van het interne filter leeggeknepen in de cristalprofi voor deze aanging.

JBL geeft zelf ook 2 weken aan.
 
Ziet er lekker wild uit :thumbs:
Zou alleen wel de filter langer mee laten draaien dan een week.
 
Lekker groen bakje en ik zou de filter inderdaad ook enkele weken laten meedraaien.
 
Dan wordt het 3 weken :petjeaf:

Ik kwam er vanochtend achter dat de corydoras bulldozers zijn. De stekjes van de nymphoides sp Taiwan dreven al weer boven in de bak.
3 stekjes met wortel en al en 1 probeersel waar ik alleen het blad met stengel in de bodem heb gedrukt.
 
Cory en doras a.k.a. de bulldozers:

20170730_125640.jpg
20170730_134441.jpg


Zo schattig maar ondertussen ploegen ze stekjes vakkundig Los. Met voeren stormen ze massaal op de tabletten af.
 
Kijk ik vanochtend bij het aquarium zie ik dat de cryptocoryne weer aan het verslijmen is.
Zal de tijd van het jaar wel weer zijn, meestal 1 keer per jaar dat hij het doet om daarna weer volle en mooier terug te komen.

20170801_135452.jpg


Weet iemand toevallig ook welke crypto dit is? Heb hem al een paar jaar maar geen idee meer welke het nou is.
 
Weet niet welke crypto het is, maar je bak staat er mooi bij! Welke corydoras heb je? Hele gave vissen die ik volgens nog niet eerder heb gezien.
 
Dat
Kijk ik vanochtend bij het aquarium zie ik dat de cryptocoryne weer aan het verslijmen is.
Zal de tijd van het jaar wel weer zijn, meestal 1 keer per jaar dat hij het doet om daarna weer volle en mooier terug te komen.

Ik geloof niet dat het zo werkt aangezien je geen seizoenen hebt in een aquarium... Lijkt me eerder toevallig. En als ik moet gokken denk ik dat het een crypto wendtii is. Maar ik ben aller minst een kenner.

Vind je bak erg mooi ingericht! Ben benieuwd hoe het word nadat de interne filter eruit is. Dat geeft zoveel extra ruimte!
 
Weet niet welke crypto het is, maar je bak staat er mooi bij! Welke corydoras heb je? Hele gave vissen die ik volgens nog niet eerder heb gezien.

Gekocht als zijnde corydoras julii maar waarschijnlijk is het de trinileatus. Hoewel ik, als ik foto's bekijk, toch meer neig naar de julii.

Dat


Ik geloof niet dat het zo werkt aangezien je geen seizoenen hebt in een aquarium... Lijkt me eerder toevallig. En als ik moet gokken denk ik dat het een crypto wendtii is. Maar ik ben aller minst een kenner.

Vind je bak erg mooi ingericht! Ben benieuwd hoe het word nadat de interne filter eruit is. Dat geeft zoveel extra ruimte!

Het zal ook wel toeval zijn ja, maar wel apart. Alleen deze crypto heeft er last van, de parva en balansea/crispulata hebben er (nog) geen last van gelukkig. Ik moet er ook niet aan denken dat dit met de balansea/crispulata gebeurd.
 
Absoluut leuk ja, het ene moment liggen ze rustig op een stuk hout of op het blad van een lelie, het andere moment racen ze door de bak heen.
 
Kijk ik vanochtend bij het aquarium zie ik dat de cryptocoryne weer aan het verslijmen is.
Zal de tijd van het jaar wel weer zijn, meestal 1 keer per jaar dat hij het doet om daarna weer volle en mooier terug te komen.

Bekijk bijlage 47492

Weet iemand toevallig ook welke crypto dit is? Heb hem al een paar jaar maar geen idee meer welke het nou is.
Cryptocoryne bullosa, volgens mij.
 
Even een kleine update. Normaal gesproken ging vallisneria nooit echt super maar de stekjes van Daan moeten haast een mutatie zijn.
Ze maken een lading uitlopers, 2 keer per week moet ik ze overal en nergens vandaan halen :D

Zo staat de jungle er nu bij:

20170927_205106.jpg


Tevens uitbreiding gehad, een tiental corydoras habrosus :smitten:

20170927_205130.jpg
 
Mooie bak!

Filter ging er dus makkelijk uit. Hoe heb je de plek waar het filter zat ingevuld (achtergrond)?
 
Normaal gesproken ging vallisneria nooit echt super maar de stekjes van Daan moeten haast een mutatie zijn.

Haha ze zijn speciaal gekweekt hoor Johan:p Haha nee ik weet ook niet waarom ze het zo goed doen, mijn vallisneria gigantea gaat 10x zo sloom:D
 
  • Leuk
Waarderingen: JdeV
Ziet er mooi wild uit. Gebruik je de standaard verlichting?

Ja gewoon de standaard tl verlichting. Ik wil nog over naar een zelf gemaakt led systeem o.b.v. adafruit neopixel waarbij iedere led in de strip afzonderlijk aangestuurd wordt voor een nog realistischer geheel. Dat de verlichting als het ware van de ene naar de andere kant aan gaat etc.

Mooie bak!

Filter ging er dus makkelijk uit. Hoe heb je de plek waar het filter zat ingevuld (achtergrond)?

Qua bodem had ik nog zand liggen dus dat was zo gevuld. Ook was ik blij dat ik de stukken achterwand nog had, even op maat gemaakt en er tussen geklemt zonder te lijmen.
 
Weer even een paar foto's. De jungle is onder handen genomen en flink uitgedund.

IMG_20180904_223807710.jpg


Tijdens het schoonmaken van mijn kweekbakken kwam ik een aantal verstekelingen tegen. Een 3-tal Schistura (cf?) Balteata welke nu ook elk hun eigen plekje hebben gevonden.

IMG_20180904_213346827.jpg


IMG_20180907_212606211.jpg


En de cherries waren weer flink bezig dus met wat geluk binnenkort weer jonge cherries rondzwemmen.
 
Aangezien de T5 lampen er al weer 2 jaar inzaten en aan vervanging toe waren heb ik vandaag nieuwe lampen gekocht.

Omdat ik al langer wou overstappen op LED zitten er nu LED X-change buizen van Sera in. Sera omdat de lfs een mooie aanbieding had, de dimmer gratis en korting op de voeding.

Hieronder de foto's, de eerste in de oude situatie met T5:

IMG_20180927_182152534.jpg


En hieronder met de led buizen van Sera:

IMG_20180929_194843085.jpg


Qua buizen heb ik de Daylight sunrise voorin en achterin de Plantcolor sunrise.
Qua intensiteit zit het geheel nu op ongeveer op 60/70%.
 
Top hoor Johan!
Bijzonder mooi die grondel achtige visjes.

Zijn de Schistura (cf?) Balteata.
Toen ik mijn kweekbakken ging ophalen mocht ik de 3 beste bakken uitzoeken.

Eenmaal thuis bleken er nog 3 schistura's in te zitten die ik na wat aanpassingen aan deze bak hieraan heb toegevoegd.
Zijn eigenlijk vissen voor een hillstream hoewel de lezingen daar ook ook over verschillen.
Zo zouden ze erg territoriaal zijn tov corydoras en soortgenoten maar door de vele schuilplekken merk ik hier niks van.
 

Terug
Bovenaan