Wat is er nieuw

Rio 180 diklipgourami

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bob89
  • Startdatum Startdatum
B

Bob89

Guest
Hallo iedereen,

In mijn Rio 180 zit nu het volgende bestand:

3 Caridina Japonica
+- 15 vuurgarnalen (veel eitjes dus dit zullen er zo wel meer worden 😀)
6 otocinclus affinis
15 neon tetra

Nu zou ik er graag nog een 'grote' vis bij willen, die ongeveer 10 cm wordt. De diklipgourami (colisa/trichogaster labiosa) vind ik een erg mooie vis die volgens mij in mijn bak past.

Ik snap echter niet helemaal hoe het zit met die gourami. Voor zover ik kan zien zijn er diverse kweekvarianten verkrijgbaar, maar hier is maar weinig over te vinden op internet. Ik kom plaatjes tegen van een bruine gestreepte variant, een rode variant en een gele variant. Nu zou ik graag de gele variant willen. Deze kan ik echter nergens vinden. Weet iemand wellicht waar deze te koop zijn?

Alvast bedankt!

Meeste winkels krijgen gewoon random vissen binnen van de kweker. Op een aantal na die veel voorkomen. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en moet blijven zoeken. Je zou het ook aan de eigenaar van een viswinkel kunnen vragen of hij ze in kan kopen voor je. Denk alleen niet dat dat een mogelijkheid is met 'normale' vissen. Misschien online kopen?

@RednasNL Dank, die zoek ik inderdaad. Kom ook uit het zuiden, maar kan Steelo op internet niet vinden. Hebben zij ook een website?

Zie dat ik het verkeerd heb geschreven haha het is stelo in brunssum.

De gele variant valt tegen hoor. Het is geen geel, maar flets oranje.

Ik heb zelf een stel rode. En die doen het goed. Wel een dingetje is dat je koppel matcht. Heb je dat niet dan heb je constant agressie naar de vrouw toe. In de winkel goed kijken welke man en vrouw matcht, is dan ook een noodzakelijk.

Ze vragen drijfplanten een temperatuur van 21/22 graden, en dat mag zomers wel wat oplopen. Houdt je ze constant te warm ,dan staan ze continu in de "paar modus" en worden je vissen niet erg oud.

Je andere vissen en garnalen kunnen ook prima op 22 graden.

Laatst bewerkt door een moderator:
De gele variant valt tegen hoor. Het is geen geel, maar flets oranje.

Ik heb zelf een stel rode. En die doen het goed. Wel een dingetje is dat je koppel matcht. Heb je dat niet dan heb je constant agressie naar de man toe. In de winkel goed kijken welke man en vrouw matcht, is dan ook een noodzakelijk.

Ze vragen drijfplanten een temperatuur van 21/22 graden, en dat mag zomers wel wat oplopen. Houdt je ze constant te warm ,dan staan ze continu in de "paar modus" en worden je vissen niet erg oud.

Je andere vissen en garnalen kunnen ook prima op 22 graden.

Dank voor de tips. Mijn aquarium staat nu op 25 graden. Dan zal een paar graden lager wat beter voor ze zijn. Drijfplanten heb ik (Amazone Kikkerbeet).

Ik dacht zelf aan een trio (1 mannetje 2 vrouwtjes). Is dat beter dan een paartje?

Nog een laatste vraag: ik lees overal dat het vreedzame vissen zijn en dat ze geen garnalen eten. Omdat ze toch redelijk groot worden, vraag ik me af of ze de garnalen toch niet als lekker hapje gaan zien. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dank voor de tips. Mijn aquarium staat nu op 25 graden. Dan zal een paar graden lager wat beter voor ze zijn. Drijfplanten heb ik (Amazone Kikkerbeet).

Ik dacht zelf aan een trio (1 mannetje 2 vrouwtjes). Is dat beter dan een paartje?

Nog een laatste vraag: ik lees overal dat het vreedzame vissen zijn en dat ze geen garnalen eten. Omdat ze toch redelijk groot worden, vraag ik me af of ze de garnalen toch niet als lekker hapje gaan zien. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dit zijn vissen die aan paarvorming doen. Wie bedacht heeft Colisa's harenvormers zijn heeft volgens mij nog nooit Colisa's gehad.... En zoals ik al zij zorg dat je een koppel koopt wat matcht. Koop je een willekeurige man en vrouw en het klikt al gelijk niet. Dan gaat het nooit klikken.

Jonge garnalen zullen ze wel pakken als ze de kans krijgen, Maar over het algemeen zijn het niet zulke rovers, en vaak wat te traag als ze het wel proberen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan