Wat is er nieuw

Rio 180 (gezelschapsbak) van Frenkovic

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frenkovic
  • Startdatum Startdatum
F

Frenkovic

Guest
Aangezien ik nieuw ben op het forum combineer ik het topic met een korte voorstelronde.

Een aantal weken geleden liep ik bij de Hornbach langs de aquarium afdeling. Ik werd gelijk gepakt en enkele dagen laten direct besloten om mijn eerste eigen bak te gaan kopen. Mijn vader heeft vroeger altijd aquaria gehad en ik heb mij goed georienteerd en ingelezen. Een snel maar zeker niet lichtvaardig besluit dus!

De afgelopen weken beetje bij beetje mijn materialen gekocht en vandaag was het tijd om de bodem erin te doen het aquarium te vullen en de planten te gaan kopen.

Zo ziet mijn bak er nu uit:

951749_0_82_20150214.jpg

De planten achterin zouden als het goed is nog flink moeten groeien. Het is vooralsnog dus een beetje laag allemaal.

Een Rio 180 met zwart zand van de Hornbach (goed gespoeld). De achterwand is een "Nautic granite" (gelijmd met aquariumkit en goed gespoeld).

Naar gelang mijn bak interessanter wordt zal ik het topic blijven updaten.

Tips zijn van harte welkom! Zoals gezegd ben ik een beginner.

Mijn visbestand

Welkom!

Staat er daar wat rechts van het midden, vooraan, een Anubias in de bodem?

~ Ivo

Welkom! Ziet er al leuk uit.
Lekker laten indraaien. Wat voor vis komt er in?

Rechts bij de boomstronk en linksvoor staan inderdaad anubias. Hoort dat niet? :S Volgens de verkoper zou die breed uitgroeien in ieder geval.

Ik heb een link voor mijn visbestand toegevoegd.

Anubias groeit het beste op hout of steen. Zolang de wortelstok maar boven de grond zit moet het wel goed komen.

Zolang de wortelstok maar boven de grond zit moet het wel goed komen.
Hier gaat het inderdaad om. Wortels mogen best in de grond maar de wortelstok bedekken is de beste manier om een Anubias te killen.

~ Ivo

Bedankt voor de info tot nu toe. A.s. zaterdag ga ik de eerste visjes halen als het water goed is.

Ik heb van die bolletjes gebruikt om de planten te voeden. Heb best wel wat last van algen. Het ziet eruit alsof er een soort van grote pluizen op de planten en op sommige plekken op de bodem zitten. Ik denk overbemesting, aangezien de alg vooral zit op de plaatsen waar ik de korrels in de bodem heb geduwd.

To be continued.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan