Wat is er nieuw

Rio 180 Help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter rickie94
  • Startdatum Startdatum
R

rickie94

Guest
Vandaag mijn nieuwe Rio 180 opgehaald!

Ik zit alleen met een paar dingen...

-Het filter, wat zou ik doen? ik heb een ecco pro 300 staan voor mijn oude aquarium. Dit aquarium gaat weg dus zou ik kunnen gebruiken voor mijn Rio. Zou ik het standaart filter houden? of toch voor de ecco pro 300 gaan?

-Hoe haal ik (eventueel) het filter er uit?

-achterwand, ik heb er een poster bij gekregen, deze vind ik mooi en aangezien ik een zuid amerika bestand er in ga houden past deze er ook wel bij. Maar natuurlijk is een 3d achterwand mooier, maar dit gaat ook weer van mijn inhoud af? En ik vind ze best prijzig. Wat is jullie mening?

-Hoeveel kg zand zou ik nodig hebben?

931368_0_82_img_3375.jpg

Re: Rio 180

Ik heb in mijn Rio 180 25 kilo filterzand zitten.

Filter eruit snijden? Met een scherp stanleymes, of fileermes door de kit snijden.
En dan niet langs het glas, maar langs het filterhuis. De kitresten eraf halen met stickerverwijderaar oid.
Maar wel opletten dat je niet gaat krassen.

Je had beter direct kunnen vragen misschien of hun de filterhuis hadden willen verwijderen.
Scheelt jou werk en kans op krasjes natuurlijk.

Fozzy zei:
Filter eruit snijden? Met een scherp stanleymes, of fileermes door de kit snijden.
En dan niet langs het glas, maar langs het filterhuis. De kitresten eraf halen met stickerverwijderaar oid.
Maar wel opletten dat je niet gaat krassen.

Je had beter direct kunnen vragen misschien of hun de filterhuis hadden willen verwijderen.
Scheelt jou werk en kans op krasjes natuurlijk.

Heb m gehaald in een bouwmarkt, ivm gunstige prijs.. denk niet dat zij dat hadden gedaan voor me. Maar dan kan ik dus aan de slag? wel eruit halen dus? en gaan voor mijn externe filter?

Tja. Dat is persoonlijk he? De een gebruikt hem wel, en een ander niet.

Trouwens qua achterwand. Ik heb in mn meterbak, vergelijkbaar met de rio180, HS aqua achterwanden geplaatst. Zijn niet zo heel dik als 3d achterwanden.

Fozzy zei:
Tja. Dat is persoonlijk he? De een gebruikt hem wel, en een ander niet.

Denk ik daar nog even over na, miss dat ik hem nu laat zitten, kan er nog altijd uit...

Welke korrel grootte van zand moet ik nemen?

Meest gebruikte zijn 0.4 - 0.8 en 0.70 - 1.25. Hoe kleiner, hoe makkelijker visjes kunnen grondelen/zandhappen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan